KİTAP-AY GÖRDÜM ALLAH AMENTÜ BİLLAH

Ay Gördüm Allah Amentü Billah...

Çok sihirli bir cümledir bu. Ve özellikle benim için çok kıymetlidir.Bu kitapta da beni ilk çeken ismi oldu tabi bu durumda.

Kitap Orkun Ertener diye bir yazara ait.Ben yazarı bu kitapla tanıdım,Meğer polisiye tarzda yazan  iyi bir senerastmiş. Almanyada yaşamış,Orada okumuş. Ve de ödüllü bir yazar.

Ben kitabın tarzını Dan Brown kitaplarına benzettim. Polisiye macera dolu bir kitap ama aynı zamanda kültürel bilgiler içeriyor. Nasıl ki Prof. Landon  müzelerde tarihi meydanlarda maceraya atılıp orasıyla ilgili de bilgi veriyorsa işte burada da roman karakteri Can müzelerde, tarihi meydanlarda bizlere de bilgi sunarak geçiriyor hikayesini. Kitap zor ilerledi bende hatta zaman zaman bırakıp sonra tekrar başladığım oldu. Ama merak ettim zorladım bitirdim.

 Kitapta  bahsi geçen konular benim ilgi alanımdı. Yunanistandan bahsedişi hatta bir bölümü orada geçiyor romanın ,dinler hakkında bilgi verişi,İzmir de bir bölüm anlatması.Ve kitapta bahsedilen ay gördüm Allah amentü billah,aylar mübarek olur inşallah dizesi. Buna biz anneannemle şöyle derdik.Daha doğrusu anneannem derdi ben ondan duydum ay gördüm Allah amentü billah günahlarım çok büyük affeyle Allah... Bana  canım anneannemi ve çocukluğumu hatırlatan bu dize çok önemli benim için...

İşte sevgili okur benim ilgimi çeken asıl konular bunlardı. Tabi böyle bahsederken kitabın hakkını yemeyelim gayet iyi kurgulanmış bir roman bazı şeyler sürpriz gelişiyor. şaşırıyorsunuz,heyecanlanıyorsunuz.

Kitapta geçen kendisini mesih ilan eden Sebetay Sevi diye bir seferad yahudisinden bahsediliyor. Ben bunun da kurgu olduğunu düşünmüştüm. ama değilmiş. Bahsedildiği gibi 1800 yıllarda İzmir de yaşamış Sebetay Sevi . Ve sonra yanlış hatırlamıyorsam Londra ya kaçmak zorunda kalmış. Padişahla yaptığı bir konuşmada ölmemek için müslümanlığı kabul ettiğini söylemiş. Ve yandaşlarından büyük tepki almış fakat o hep yahudi kalmış.

 Bu dönemde hatta günümüze taşındığı da söylenir sebetaycılık olarak bir akım oluşmuş. Ve çok fazla mürit edinmiş. Bir gün döneceğine inanılmış.

Ben bu tarz farklı dinleri anlatan ,bilgi veren kültür olarak hafızamda kalabilecek bilgiler edinmeyi çok sevdiğim için bu kitap bana iyi geldi. Tavsiyemdir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...