Kızım 3 Yaşında...

Küçücüktün ne çabuk büyüdün... Daha dün gibi kucağıma verdikleri an.



 Hissettiklerim,uykusuz gecelerim,ağır depresif lohusa hallerim,sevmek,kızmak,ben şimdi ne yapacağımlar? Ne olur ,nasıl olur daha bir banyo bile yapamadım travmaları...
Kimse bana yardım etmiyor düşüncesi. Hadi sevdim bitti 5 gün oldu daha benle mi kalacak? ama ben nasıl yaşayacağım ?Saçım başım birbirine karıştı. Ne uyku var ,ne dinlenme Allahım altından nasıl kalkarım...
Ya baş edemeyeceğim bir şey olursa? Ya yatarken ağzı burnu kapanır nefes alamazsa,ya süt ters giderde boğulursa yada kusar da geri giderse? Ya bir yerini incitirsem tutarken? Nasıl giydiricem canı acırsa. Çok ağladı neyi var acaba ? ateşi çok yükselirse ne yaparım?Hiç susmazsa ne olur? Hiç uyumuyor,tıkırtı yapanı vururum!!!

 Kendi hayatım yok mu benim,ona göre mi planlayacağım?💥💥💥💥💥💥



Evet sevgili anne okudun gördün. Ona göre planlayacaksın. Kendini hazırlayacaksın. O yüzden en iyisi kişinin hazır olunca anne olması. Ben mi? Elbette ki hazır değildim. Hiçbir fikrim olmayan bebek bakımı ile ilgili hamilelikte okuduğum bir kaç kitapla bilgilendim. Yetti mi ? Hayır.
Çünkü çocuklar kitapla büyütülmüyor. Çünkü her bebek aynı olmuyor. Ama şöyle bir güzellik var ki 1 hafta da yeni anne olan deneyimsiz arkadaşım Adan Z ye her şeyi yapabilecek kuvvet ve kudrette oluyorsun. Ve çocuğunun en iyi doktoru sen oluyorsun. O yüzden hiç korkma. Bak benim ki 3 yaşına geldi bile. Hiç geçmeyecek sandığın şeyleri 3 yıl sonra hatırlamıyorsun bile. O yüzden mutlu geçir günlerini bir kaç yıl az uyu ,bir kaç yıl sosyal olma. Yada kap çocuğunu öyle at kendini dışarılara... Çünkü ömründen verdiğin 3. yıl en yakın arkadaşını getiriyor sana. Hem de hamurunu kendinin yoğurduğu seni sebepsiz seven mükemmel bir arkadaş. Kimseye değişemeyeceğin...

Kızım bu ay tam 3. yaşını tamamladı. Nasıl güzel bir his anlatamam. Tabi kaygılar devam ediyor. O kısım bitmiş değil.

Bir çocuğun büyümesine eşlik etmek,muhteşem bir duygu.



Peki hangi konuda rahat etmeye başladık?

  • 2,5 yani tam 3 yaşa varana kadar biraz daha sıkıntılar devam ediyor.. Şöyle ki bundan önceki bir yazımda ,bizde 2 yaş sendromu olmadı çok demiştim.Yanılmışım. Biraz daha geç başlamış sadece. Nasıl mı oluyor? Bizde ki en büyük atak söylediğinin yapılmaması. Giydirememek, dışarı çıkaramamak,dışarıdan eve döndürememek.Biz en çok bunlarda problem yaşadık. Birde bezi bıraktığımızda 33. aydaydık. Bez konusu da çok sıkıntıydı değiştiremiyoruz,çıkartsak tam bağlayamıyoruz gibi gibi
  • Tamamen bir oyun çocuğu. Varsa yoksa oynasın başka derdi tasası yok.Oyun kurmaya, hayaller üretmeye ve oyuncaklarını günlük rutin işlerde oynatmaya bayılıyorlar. Yani siz temizlik yapıyorsanız, oyuncaklarda yapıyor. Yemek yapıyorsanız oyuncaklarda yemek yapıp çocuklarına bile yediriyor. İşe gidiyorsanız oyuncakların annesi babası da işe gidiyor.Ve bu döngü başladı mı hiç bitmiyor.Hep oyun hep oyun. Ne kadar çok eşlik ederseniz o kadar iyi.tabi. Ben elimden geldiğince eşlik etmeye çalışıyorum. Ama bazen çok yorgun oluyorum.
  • Yarım gün okul yada oyun kulübüne götürme şansınız varsa bu yaş grubu için süper olacaktır. Bakacak birileri varsa tam gün okul bence uygun değil. Çok küçükler.Ama bu benim kızım için uygun gördüğüm. Siz bir danışmandan yardım almalısınız.Göndereceğiniz oyun kulübü ve ya etkinlik çocuğun stresini enerjisini atmasını sağlayacağından çocuğunuzla geçireceğiniz zaman daha kaliteli olacaktır.
  • Renkleri artık biliyor olur. Renklerle oyun oynayabilirsiniz. Mesela boya kalemlerini bir bir alıp aynı renkte bir nesnenin önüne koymasını isteyebilirsiniz ondan. Biz bu oyunu oynarken çok keyif alıyoruz.Yada renkli stickerlardan  evler, hayvanlar kesip odasına yapıştırıyoruz.Tavsiye ederim.
  • Kelime darcığı artık oldukça geniştir. Ve üşümenin ,acıkmanın, uzunun, kısanın günlük hayatta kullandığımız kelimelerin anlamını bilir ve ona göre kullanır.
  • Adını,soyadını, yaşını ,cinsiyetini bilir.
  • Başka çocuklarla bir arada olmaktan hoşlansa da birlikte oynamayan çocuğunuz,artık arkadaşlarıyla oynayabilir. Hatta ayrılmak istemeyebilir. Oh arkanıza yaslanın ve sizde gönül rahatlığıyla arkadaşınızla kahvenizi için.
  • Alerjisi yoksa her şeyi yiyebilir. Yemeyen bir çocuğunuz varsa onunla beraber yemek yapmak yemek yemesi açısından işinize yarayabilir. Nisan hep yiyen bir çocuk olduğu için ben şanslıydım. Ben özellikle yemeğin yanında yada aroma olarak sarımsak, soğan yemesine özen gösteriyorum. Doğal antibiyotik.Yemediği sebzeleride başka şeylerle karıştırabilirsiniz. Bazen işe yarıyor.Sofrayı kurmasını istemekte çok işe yarıyor.
  • Aç değilim diyorsa güvenin. Acıkınca zaten yiyecektir. Israrcı olmayınca daha iyi sonuç veriyor.
  • Aç kalacağını şu bisküviyi yesin deyip abur cubur vermek yemek isteğini iyice bastıracağı ve ona besin olarak bir fayda sağlamayacağı için yemek öncesi bu tercihten uzak duruyorum.
  • Kurallar ve disiplin çocuğun kendini güvende hissetmesini sağladığı için taviz vermeyin. Tabi ki sınırında. Ben bu konuda biraz katıyım.
  • Uygun olduğu kadar dışarıda olmasına, kum,toprak ve suyla oynamasına izin verin. 
  • Bir aktivite masası edinin. Beraber etkinliklerde bulunun. 
  • Puzzle ve yapbozlar gelişimi için çok önemli bol bol edinin.Yol göstererek onun yapmasına izin verin. 3-5 yaş arası 12-50 parça yapbozlar uygun oluyor. 3 yaş 24 ve 32 parçayı çok rahat yapabiliyor.
  • Uyurken kitap okuyup masal anlatmak biçilmiş kaftan olacaktır. Masalları öğrenmesine izin verin. Evde çok kitap bulundurmanız ve sizin de okumanız çocuğunuzun kitap sevip okumasında çok büyük etken olacaktır.
  • Maalesef televizyon ve videoyu ne kadar azaltsak ta  hiç izlettirmeden olmuyor. Ben başaramadım. Umarım siz yapıyorsunuzdur.Bildiğiniz bir formül varsa bana da yazın.
  • Kendi yaş grubuyla bir araya gelip oynamasına ve yeni arkadaşlar edinmesine fırsat verin.
  • Kıyafetlerini seçerken 2 seçenek belirleyip,tercihi ona bırakıyorum. Ona güvendiğinizi gösterin.
  • Bir şeye kızdığınız yada sinirlendiğiniz zaman bunu çocuğunuzdan çıkarmayın. Sizi sinirlendiren çocuğunuz olsa bile o bunu özellikle yapmıyor bunun ayrımında olun.(Bazen çok zorlanıyorum)
  • 3 yaşta doktorlar göz ve diş muayenesi öneriyor. Henüz götürmedim ama götürmek istiyorum. aklınızda olsun. Doktorunuza danışın.
  • Artık deliksiz uyuyor ne güzel bir duygu.💗
Bu muhteşem zamanın tadını çıkarın. Keyiflenin arkadaşlık yapın... ama annelikten başka sıfatlarınız olduğunu unutmayın ve kendinize de zaman ayırın.


UNUTMAYIN!!!
Bu yazdıklarım hakkında hiçbir akademik bilgim olmadığını hatırlatmak isterim. Doktor yada eğitmen değilim sadece annelik serüvenimi ve okuduklarımı sizinle paylaşıyorum. En doğru cevabı doktorunuz yada danışmanınız size verecektir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...