AEDEN- Bir varoluş hikayesi

Azra Kohen'in beklenen kitabı Aeden hatta artık eskiyen diyebilirim kitap için. Çünkü sanırım geçen yıl bu zamanlarda çıkmıştı. Bense mayıs sonunda kitabı edinebildim. Ve en uzun süreli okuduğum kitap oldu.Dolu dolu 5 ayda okumuşum. Yok kitap akıcı olmadığı için değil. Artık Nisan tüm vaktimi aldığı,oynamak istediği ve ben kızımı çok özlediğim için... Kalan vakitlerde kitap okuyunca işte süre böyle uzadı.

Gelelim kitaba. Kitap 610 sayfadan oluşan ,başlarda sabredip asıl hikayeye geçene kadar iştahla bekleyen okurlar için yazılmış. Ve tabi ki sadece amacı roman okumak değil aynı zamanda dünyayı iyileştirmek adına adım atmak isteyenler için yapılmış. İçinde bilimsel verilere ve kanıtlara yer verilmiş. Kanıt için verilen isim yada siteleri ben ziyaret etmedim henüz. Bakmak istiyorum ama ben Azra Kohen'e okuduklarımdan dolayı sempati duyuyorum ve inanıyorum. Vaktim olduğunda da daha fazla bilgi edinebilmek adına verdiği net adreslerini inceleyeceğim.İlgimi çeken konular olursa size de bahsedeceğim.

Hikaye biraz ütopik bir hikaye... Aeden denilen varoluşun neredeyse en yüksek potansiyelinin sunulduğu  Çİ ye tamamen saygı duyan,hatta Çİ için var olan bir gezegen burası... Bazı hikayeler gerçeğe çok yakın bazıları ise çok uzak. Burada ki insanlar sevgi ve saygı üzerine kurulu bir yaşamı özümsemişler. Çok ta iyi yapmışlar. Bu hikaye de dünyada yaşayan insanlar için yani bizler için insansı diye bahsediyorlar. Okurken sizde onlarla aynı fikir de olup,kendinizi sorguluyorsunuz yani İNSAN olmanın gerçekten neleri gerektirdiğini düşünüyorsunuz. Günümüz şartlarında ve tabi ki onların potansiyelinde olmadığımız için bu bizler için zor olsa da bizim de  atacak küçük adımlarımız olabilir. 

Kitap Azra Kohen'in ilk serisi olan Fi-Çi-Pi kadar süreklemesede,okunması gerekli diye düşünüyorum. Hikaye bazı yerde çok hızlı ama genel olarak daha yavaş akışta anlatılmış.Dünya ile ilgili bilgiler ve burada yaşanan gerçekler damarınıza basarak anlatılmış. Hatta devrim niteliğin de...

Son zamanlarda okuyan okumayan herkesten de duyduğum şeyler var kitapta bahsi geçen.... İyi bir okuyucu ve hayran kitlesi de olduğunu düşünürsek evet Azra Kohen hedeflediği şeye adım adım yaklaşıyor bence. Şimdilik bu farkındalığa sahip olan insan sayısı  %25 bile bulmayan (sadece tahminim) canım ülkemde % 25 lik bilinçli kesim için filiz vermeye başlamış demektir. Tebrikler Azra Kohen çatlama cesareti gösteren tomurcuk olduğunuz için... Nakar 'ı bekliyoruz...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...