Evleniyorum -Part 1 Evlenme Teklifi ve Kız İsteme Merasimi

Ey ahali duyduk duymadık demeyin evleniyorum... İşte yanımızda bir çığırtkan olsa,padişah fermanı gibi dünyaya duyurmak isteriz biz bayanlar evlendiğimizi... Kadını ezmek değil söylediklerim. Bir kere bende bayanım. Ama işin doğrusu da bu.
-Aman ben evlenmeyi hiç düşünmüyorum. diyen güzel kızlarımız   Sevdikleri erkekten evlenme teklifi alır almaz hemen kabul ederler. Bu işin kuralı budur. Hemcinslerin yanında aman napıcam evlenicem ile başlayan konuşma tekliften sonra erkek arkadaşın yanında aman sen bunca zamandır nerelerdeydin faslına geçiyor.

Anlayacağınız kızlar  biz hep bu günün hayalini kuruyoruz aslında. Hele evlenmek için biraz geç kaldıysak içimizde fırtınalar kopuyor. İtiraf edin kendinize haydi...O çok sevip kahkahalar ile güldüğümüz filmleri hatırlayın,Hadi İnşallah,Kocan Kadar Konuş, Bridget Jones ya  Pucca nın  Kitapları...

Benim de düğün hayalim gelinlik hayalim hatta aile yaşamının hayalini kurduğum yaşlarım kendimi yeni bildiğim yaşlarım 11-12 yaşlarımdı. Sonra evlenene kadar her flörtümle evlenicem sanıp hayallere daldım. Birçoğumuz gibi. Çok önemli değildi hayat böylede güzeldi ama evlenince çarpı iki oldu....

Benim evlilik serüvenim 2013 yılında başladı. Tanıştık 5 ay sonra da evlilik teklifi aldım. Çok hızlı gelişti.Bir kahvaltı esnasında aldım teklifi. romantik bir akşam yemeğinde tek taşla değil. Tek taşa hevesim yoktur benim. Özel bir taş isterim hatıra kalacak.Evlendim ama henüz böyle bir yüzüğüm yok. Bakalım ne zamana kısmet...

Hiç beklemediğim, çok mutlu bir andı teklif anı. Herkesin bana gülerek bakıp arkamda çiçeklerle duran eşimi gizlediği güzel bir an. O gün hemen teklifi kabul ettim. Aslında kafamda çok oturmamıştı. Çünkü çok yeniydi ama içimden evet demek geldi aşkına sevgisine inandım. Ve şükür pişman olmadım.

Teklifin ardından hemen  hazırlık sürecimiz başladı. İhtiyaçların ne olduğunun listesini yaptık ve buna göre alışverişe başladık.
İsteme ve nişanlanma sürecini biraz uzattık. Yaklaşık olarak  tekliften 6 ay sonra isteme 1 ay sonra da nişanımızı yaptık. Nişan istememiştim ama ailemin ısrarıyla 50 kişilik yemekli bir organizasyonda karar kıldık. Nişanı sonra anlatacağım.

 İsteme töreninde ne giydim,nerelerden neler aldım ?

Güne karar verdikten sonra önce kıyafeti seçtim. Şık sade abartısız bir elbise tercih ettim.. Kolsuz ,eteği kloş gelen kısa mor-siyah kareli kışlık kumaştan bir elbiseydi. Seçimimi Adil Işık mağazasından yaptım. Alternatif olarak Zara-Twist ve İpekyol mağazalarına bakılabilir.
Ayakkabı tercihim Zara mağazasından küçük topuklu rugan sivri burun siyah bir ayakkabı oldu. Her şeyin altına çok rahat kullanıyorum hala daha.

Saçlarım için kendi kuaförümü tercih ettim 4 yıldır aynı yere gidiyorum. (Son zamanlarda vakitsizlikten çok uğrayamasamda ) İzmir Hatay da Ebru & Koray kuaför. Sağolsun Koray bizi hiç üzmez çok ta başarılıdır.Ebru ise makyajda gerçekten bir numara. Farklı alternatif hiç aramıyorum. Ben o gün için dalgalı bir fön ve hafif bir makyaj tercih ettim. Makyajım mor  ve gri tonlarında idi.

Çikolata, bilirsiniz adetimiz gereği eskiden beri gümüş gondollara yapılırdı. Ben tercihimde  evimde de fonksiyonel yada dekoratif  kullanabileceğim bir obje olsun istedim.Reyhan pastahanesinde çok güzel dekoratif bir tabak gördüm ama başkası için hazırlanıyordu ve başka yoktu.Sonra tesadüf bir mağazadan içi aynalı gümüş rengi bir tepsi gördüm ve onu aldım.Şimdi evimde dekoratif olarak konsolun üzerinde duruyor.
Çikolata için ise mükemmel bir tavsiyem var.İzmir-Alsancak ta Gül sokağın girişinde bulunan ( Vakko mağ. çaprazı)  Mild Çikolata. Muhakkak çikolatasını denemeli ve daha önceden hazırlamış olduğu süslemelere bakmalısınız. Biz çikolatayı buraya yaptırdık. Hiç pişman olmadım. Hatta kızımın doğum ve mevlüt Çikolatalarını da buraya yaptırdım. Sahibi Yusef Bey tam bir esnaf. Hoş sohbetle alışverişinizi yapabilirsiniz. Her konuda çok yardımcı oluyorlar.Tadımlık Çikolata da alabilirsiniz.Biz her gittiğimizde küçük bir kutu muhakkak alıyoruz.Alternatif sunmayacağım. Çünkü Mild Çikolata çok başarılı...

  Son olarak çiçek tercihi... Ben bu konuya hiç karışmadım. Sadece bukette bir çiçek istediğimi söylemiştim. Eşim ince bir erkektir. Zevkli şeyler tercih eder. Gerçekten de çok güzel bir gül buketi geldi.

Sonrası Part -2 yani nişan törenin de...









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...