Taşınmak... Hemde çocukla beraber

Sevgili okur taşınmak zaten zor işken birde evin içinde ayaklanmış bir fındık kurdu varsa taşınma x2 katı yorgunluk  oluyor. Ha birde nakliyecilerle uğraşmak baştan başa ayrı bir uğraş. Taşınmak mı? yerleşmek mi? nakliyeci ile muhatap olmak mı daha zor derseniz? Nakliyeciler derim. Benim gibi 30 yıl aynı evde oturmuş sonrasında evlenirken eşyalarını yeni eve getirip yeni temiz eşyaları yerleştirmek en zor işi olan  ben!!! taşınmak zorunda kaldım. Ama nakliyeci olayı beni daha bir boğdu.Ha birde temizlik olayı var.

Gelelim aşamalara;

Emlakçılar ve ev tutma;

Önce 3 aylık bir kiralık ev arama serüvenimiz var. Tam bir pazarlamacı olan gerçeklikten tamamen uzak emlakçılarla her gün en az 2 ev bakıp sinir kat sayınızı artırıyorsunuz. Sonra beğendiğiniz evin sahibi illada memur kiracı  istiyorum diye tutturuyor. Sanki memurlar dışında herkes tü kaka bizler özel sektör çalışanları yalancı düzenbaz insanların tekiyiz.Tabi birde asgari ücretin 1400 TL olduğu ülkemizde içinde gerçek anlamda ikamet edilebilecek mutfağı banyosu yıkık olmayan bakın lüx demiyorum oturabilecek kıvamda olan evleri diyorum . İşte onların kirası 1500 TL den başlıyor.Yaşama yani... hele tek çalışan varsa evde bittin demek.

Nakliye firması seçme toparlanma,yerleşme;

Nisanla beraber toparlanmak çok zor olacak diye bu sefer seçtiğimiz taşıma şirketi her şeyi kendi toplasın istedik. yeni usul böyle. Fakat pişman oldum. İzmir de PROTRANS  diye güya profesyonel bir taşıma şirketi ile anlaştık. Eve gelip gördüler tek tek neler taşınacak baktılar ve 1400 TL fiyat verip bir kuruşta inmediler. Söylediklerine göre giysilerimiz özel dolaplarda taşınacak her şey kutulu ve katlı olarak toplanacaktı. ve dolaplara yerleşecekti. Evet askılı kıyafetler için dolap dedikleri küçük bir kasa getirdiler ve askılı kıyafetlerimizi sıkış tepiş yerleştirdiler. O yüzden 2 elbisem de iplik kaçıkları var ve kullanılamaz halde. Diğer katlı ürünlerin tümü büyük çöp poşeti kıvamında poşetlerde tıkılı bir halde taşındı. Ayakkabılar dahi üst üst poşete istiflendi. ben tüm ürünleri onlar topladığı için üstüne bide her şeyi yıkamak durumunda kaldım. Nakliye şirketi canımıza okudu. Çok sevdiğim ve çok pahalı aldığım salon avizem yamuldu. Kızımın, özel yaptırdığım şifonyeri silikonları dikkat edilmeden çıkarıldığı için yine o şekilde yerleşti ve sürekli hareket halinde. Anlayacağınız siz siz olun kendiniz kolileyin ve durabiliyorsanız birebir başlarında durun.

Yeni ev boyama ve temizleme;

Boya işlemi için ev sahibimizin önerdiği bir beyle anlaştık. fiyatı inanılmaz uygundu. Güzel ve temiz çalıştı. Fakat mükemmel değil. İzmir içi isteyenlere tavsiye edebilirim.Ama dediğim gibi mükemmel değil.
Temizlik olayı ise bambaşka... maalesef başında durmazsanız benim gibi evi baştan temizlemek zorunda kalırsınız. Dinç temizlik şirketinden bir bayan geldi ve çok kötüydü. Biz iş yerimiz için onlardan yardım alıyorduk maalesef evde aynı performansı gösteremediler.Lütfen temizlik yapılırken profesyonel bir şirketten yardım alın ve yönlendirerek başlarında durun.

Ev seçerken nelere dikkat ettim;

Öncelikle eşyalarım çok fazla ve büyük olduğu için  onları rahatça yerleştirebileceğim  bir ev aradım. Salon ve yatak odam geniş olmalıydı. Tabi mutfakta. İlk evim  140 m² di fakat istediğim uygunlukta bu m² bir ev bulamadım 120 m² ye taşınmak zorunda kaldım. Yine de eşyalarım sığdı ama öncesi kadar ferah durmuyor.

Evin aydınlık olması çok önemli loş bir ev maalesef çekilmez oluyormuş Hele çok aydınlık bir evden sonra loş eve geçiyorsunuz. Muhakkak taşınacağınız evi gündüz gözüyle görün.

Kız çocuğu olsun erkek çocuğu olsun günümüz koşullarında çocuk yetiştirmek çok zor. Yetiştiriliş de yaşanılan çocuğun yetiştiği muhitinde önemi olduğunu düşünüyorum. Ben çocukken çok rahat güzel nezih bir semtte büyüdüm. Bende kız çocuk yetiştirdiğim için daha özenliyim. Ve en az benim kadar rahat büyüsün istiyorum. O yüzden semt önemliydi. Neyse ki büyüdüğüm semte yakın bir ev buldum.

Tabi bulduğum evin anneme yakın olması da önemliydi. Çünkü ben bir çalışan anneyim ve kızıma  şu an annem ve babam birlikte bakıyorlar.

Tabi  bunların yanında manzaram olsaydı ,balkonum daha ferah olsaydı, evim daha aydınlık olsaydı mutluluğum paha biçilemez olurdu ama maalesef bunlar eski evimde kaldı.


Taşıma olayı bittiğinde saat akşam üzeri 4 -5 gibiydi. İlk önce nisanın odasının yerleşmesine dikkat ettik. Tüm mobilyalar yerleşip temizlendi.Ama dolapların içi ertesi güne kaldı.Kızımın kıyafetlerini ve nevresim takımlarını ben kendim topladığım için onları tekrar yıkamama gerek kalmadı. Ama yatağı havalandırmak için o gece kızımla beraber uyuduk. Ertesi gün kızımın odası hazırdı.

Mutfak olayı bambaşka. Tek tek her şey yıkandı. Taşınmanın üstünden neredeyse 1 ay geçti hala yerleşiyoruz. Mutfağı iş görecek kadar yerleştirdik.

Yatak odası da sadece temiz çarşaf serilen yerlerdendi.Ertesi gün tüm oda yerleşti.

Banyo aynı gün yerleşti,küçük oda bir ertesi gün...kiler ve balkon ise 1 hafta sonra...

İlk taşınma günü Kızım tüm gün annemdeydi. İkinci gün bizimle kolilerin arasında dolanıp keşfetti.Ve 2. gün akşamı mışıl mışıl yatağında uyudu. Yabancılık çekmedi travma  da yaşamadı. Siz neyi çekerseniz onu yaşıyorsunuz inanın ve rahat olun.

İşte böyle sevgili okur umarım yardımı dokunur....





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...