İnce Hayat-Mümine Yıldız 2018 19. Kitap




Sevgili Mümine Yıldızı bir arkadaş vesilesiyle mi ?tanıdım ,bir röportajda mı ?yada tesadüf blog yazısı okurken mi buldum inanın hatırlamıyorum.Birebir tanışıklığımız yok. Onun hayata ve tasavvufa olan tutkusu sanırım beni de onun yazılarına meftun yaptı.

Kendisinin Deli Anne adında bir bloğu var. Yazılarını rahat kafa ile oturup okumanız gerekir. Çünkü anlatımı sihirlidir. Kendinizi vermenizi ister kelimeler.Okurken kaybolursunuz. Bir bakarsınız yüzünüz gülümsemeye başlamış gayri ihtiyari.
Birde instagram hesabı var ki. Kesinlikle hızla geçemezsiniz resimlerine bakarken. Donup kalır anın içine girersiniz. O kadar güzel anlardır ki penceresinden süzülen ince bir ışık alır sizi yada yeşil yapraklı ağaçlar,kimi zaman fonda çalan müzik...Yazılarında ki şükür,doyum,samimiyet bir an da rahatlatır sizi.

Diyorum ya ne vesile oldu da tanıdım bilmiyorum çokta önemli değil vesile aslında. Zaman bu zamanmış ki çıktı karşıma. Kendisi matematikçi ve 2 erkek çocuk sahibi. İskoçyadan bize güzel manzaralar sunuyordu ki,şimdilerde Londra ya yerleşti.

Geçenlerde blogunda artık yazı yayımlamayacağını sadece instagram hesabı üzerinden devam edeceğini açıklayan bir yazı okumuştum. Üzüldüm. Derken kitap çalışmasından bahsettiğini okudum. Sonra karşıma kitabı çıktı. İnce hayat diyordu.


İnce Hayat...tıpkı yaşamı gibi ince hayat.
 İnce hayat nedir derseniz. Kendi fikrimce şöyle derim size. Hayattan keyif alarak yaşamak.Hayatta ki küçük nüansların farkına varabilmek. Dünyanın farkında olmak,sevginin kıymetini ve yüceliğini bilmek.Evinizin perdesinden içeri sızan ışık gibi ince incecik yaşamak,keyif almak,haz duymak.

Kitabında tamda bu cümleler ile anlatmış hayattan aldığı keyfi. Perdeden içeri sızan ince ışıkla,kahveden aldığı ilk yudumla ,hamd ve şükürle anlatmış.

Kitap hayatından kesitler,yaşama kattığı tatlar,hayatta hep olan ama bazen görmeyi unuttuğumuz tesadüflerden ,mucizelerden bahsetmiş. Kendi deyimiyle bir ağaçla hemhal olabilmenin konuşmanın lezzetini anlatmış. En çokta şükrü ve şükretmenin hayatını dönüştürdüğünü.

Böyle bir gerçeği yüzyıllar öncesinden tüm dervişler ,sufiler söylerken biz bugünümüzde neden düşüncelerimizi hala güzelleştirmeyelim.Ne demiş Hz Mevlana

'Güzel bakan güzel görür, güzel gören ,güzel düşünür, güzel düşünen hayattan lezzet alır'' 

İşte tamda budur ,kitapta anlatılmak istenen. Hu... İLLA HU

Aynı zamanda kendisi damlada ki okyanus iyilik seferberliğini başlatan isimdir...bir arkadaşınızla sohbet etmeyi özlediyseniz sevgili Mümine Yıldızın kitabını tavsiye ederim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...