Ah canım anneler ÇALIŞAN ANNELER

Anne olmak başlı başına zor hatta saplantılı bir hal iken. işe başlama zorunluluğu olan annelerin psikolojisi bir de bu yüzden altüst oluyor. Ah canım anneler çalışan güzel anneler...
Birde ilk doğum sa anneliğe yeni alıştığın bir dönemse,  ihtiyacın varsa yada iş şartların uygun değilse yasal süre olan 3 ay sonra( yasal sürenin 3 ay olması ayrı bir durum) başlamak zorundaysan daha fena. Bebeğin daha küçümencik 3 aylıkken bırakmak zorunda olmak hiçbir annenin kabul edeceği bir durum değil ama şartlar zorluyor maalesef. Dramatik hale sokmayayım diyorum ama işin gerçeği bu. Hele ki birde bakıcı olayı var 😡😡😡ona sonra girelim.

Umarım hiçbir anne bebeğini bırakıp çalışmak zorunda kalmaz. Çalışacaksa da en az 1 yıl kendi bakma şansına sahip olur. Ben de bebeğime en az 2 yaşına kadar kendim bakmak isterdim planlarımız da bu doğrultudaydı. Ama her şey maalesef planlanan gibi olamayabiliyor. Hamile olduğumda işi bırakan ben konforlu bir hamilelik sonrası kızım 11 aylıkken ve ben anneliğe yeni adapte olmuşken işe başladım. Şartlar başlamak için beni zorladı. Hemde mağazacı olarak. Evet şaşılacak bir şey değildi zaten 10 yıldır mağazacılık yapıyorum. Son 5 yılımı mağazacılık yönetim kadrosunda geçirdim. Fakat hizmet sektörü müdürü,müdür yardımcısını falan tanımıyor maalesef. Avm denilen bir gerçek var ülkemizde. Ve güzel insanlarımız hepimizin yaptığı gibi bayram seyran hep avm de✋✋✋Gitmeyin arkadaşlar biraz nefes alsın şu mağazacılar da. Neyse oradan oraya atlama konusunda ki ustalığımızı bırakıp asıl konumuza dönelim. Mağazacı bir anne düşünemiyorum cadde mağazası olması gene hafifletici belki ama olmaz arkadaş. Avm ler gece 22-23 te kapatırken o bebek sizi nasıl beklesin. Ben söyleyeyim uyumayarak,gözünden uyku akarak,huysuzlanarak. Peki ya eşiniz hele ki iş şartları normalse.(her akşam 7-8 gibi evde olabildiği,bayramı seyranı olan) O zaman oda perperişan adamın ne bayramı ne seyranı var  eve gelse bakıcı evde. Yada anneanne-babaanne.

İşte bu şartlarda ve evime 45 dak uzaklıkta bir avm de mağazacı olarak mecburi işe başladım arkadaşlar. Erken çıkışım 18.30 olup eve varış saatim 20 yi buluyordu. Çocuğumu hem çok özlüyor hemde enerjim kalmıyordu. Zaten işe 1,5 sene ara vermişim aklım evde ruhum evde bedenim çalışıyordu ama çok mutsuzdum. Zaten baya bir bocaladım. Ağlayarak işe gidip,ağlayarak dönüyordum. Sürekli kızım aklımdaydı. zor bir zamandı. Tüm bebeğini bırakmak zorunda olan anneler aynı şeyi yaşamıştır. Bilin ki sevgili anneler daha başlamadıysanız işe böyle bir süreç var önünüzde. İş şartlarınız biraz daha iyiyse eğer bu teselli tabi ki. Neyse ben böyle ağlaya sızlaya 3 ayı geçirdim. Geldi çattı yılbaşı yani mağazacılığın en yüksek cirolarının yapıldığı dönem.Bu demek oluyor ki sabah akşam vakitsiz mağazada olacaksın. Yılbaşı günü 20 de işten çıkıp 21.30 da evde olacaksın. Yani sen insan değilsin muamelesi.
 Aralığın son haftasına giriyoruz benim sinirlerim inanılmaz bozuk yalvardım Allaha burada olmak istemiyorum diye. Allahım çok büyük sesimi duydu ve bir iş teklifi aldım. Tamamen tesadüf. Eşim sayesinde bir görüşmeye gittim.Ve çok şükür 10 yılın ardından sektör değiştirdim. Şimdi haftasonumu kızıma ayırıp,erkenden evde olup onu uykuya yatırıyorum . Hemde zamanın da. Çok şükür. Burdan çok bilmişlik yapmak istemiyorum. Ama sadece şikayet etmekle olmuyor.Bazen zorlamak lazım.  İsteyin arkadaşlar isteyene veriyor Mevlam...
Maddi kazancı daha az şu an ki işimin ama manevi kazancım çok fazla kızımın büyüdüğüne şahit oluyorum var mı? bundan güzeli. Kendiniz için yapacağınız en güzel şey yaşam şartlarınızı iyileştirmek olacaktır.  Vazgeçmeyin.Gerçekten yürekten isterseniz nasip olur. İnanın sadece... Ben bunun en güzel örneğiyim.

Gelelim yasal olarak annelerin haklarına. neyse ki son zamanlarda biraz genişletilmiş haklar bulunuyor anneler için. Keşke şu avmlerin saat 20 de kapatılıp pazarları tamamen kapalı olma yasası da kabul edilseydi.


  • Doğum öncesi 8 ,doğum sonrası 8 hafta olmak kaydıyla (isterse önceye yada sonraya eklenebilir)  iznimiz mevcut.
  • Yasal izinler bitince 6 ay ücretsiz izin kullanmaya hakkımız var.
  • Annelik izninin bitmesinden sonra anne  ilk doğumda 60, ikinci doğumda 120 ve sonraki doğumlarda 180 gün süreyle part time olarak çalışabilecek.(isteği doğrultusunda yani normal çalışma 45 saat ise 22,5 saat çalışacak)bu süre 5 yıla kadar uzayabiliyor.
  • Hamile yada yeni anne(bebek 1 yaşına gelene kadar) günlük 7,5 saatten fazla çalıştırılamaz. Ve akşam 20 den sonra çalıştırılamaz.
  • Emziren anneler günde 1,5 saat süt izni hakkına sahipler. bunu anne kendi düzenlemeli isterse günlere bölüp isterse istediği 1 gün ekstra izin olarak kullanabiliyor
Benim bildiklerim bunlar daha detaylı bilgiyi netten yada ssk danışma hatlarından öğrenebilirsiniz. Yani sevgili güzel anne zor bir süreç ama geçiyor. En azından şöyle düşün çocuğun karşısında güçlü kendi ayakları üzerinde durabilen bir anne görüyor. Ve anneler unutmayın biz çalışmayan annelerden daha az anne değiliz. 

Hadi bakalım silkelen iş başına canım anne,çalışan anne...






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...