Canan Tan Kitaplarını Severim

Güzel kitap yazan zarif kadın. Kendisini İzmir de yaşamasına rağmen birebir tanıma şansım olmadı Ama takip ettiğim kadarıyla bilirim ki zarif ,ince bir kadındır Canan Tan.
İlk okuduğum ve sanırım en yüksek tirajı yakalayan kitabı Piraye idi. Ah Piraye ahh... kendisinin en sevdiğim kitabıdır. Arkasından yayınlanan birçok kitabı var ve sanırım hepsini okudum. Ama Piraye gibisi yok. Çok etkilendiğim sonunda hüngür hüngür ağladığım bizden ,sizden ,Anadoludan bir hikayeydi. Hatta bundan sonraki bir kaç kitabın da da yazarın kendini tekrar etmiş olduğunu düşünmüştüm. Benzer hikayeler ,karakterler çıkmıştı ortaya. Onlarda güzel di ama Pirayenin birer benzer kitabıydı benim için. Ama her kitabını beğenmememe rağmen her yeni kitabını heyecanla alıyorum.Kitaplarını okumayı seviyorum Canan Tanın.

Piraye de Piraye ve Haşim'in üniversitede başlayan aşkları konu alınmış. Ve okuyan ayakları üstünde duran kadının.Aşık bir kadının gelin olup hayattan uzaklaştırılması,evde köşe yastığı olması hatta aşık olduğu adam tarafından aldatılması. Ve sevdiği adamı kaybetmesi anlatılıyor. Hemde çok başarılı bir dil ve olay örgüsüyle.

Piraye ile başlayan serüvenim,Yüreğim seni çok sevdi ile devam etti Murat ve Aslı nın hikayesiydi. Bu  hikayede mekan da benim çok merak konusu oldu.Bursa da Trilye de geçiyor hikaye .O zamandan beri gidip görmek isterim Trilyeyi. İnşallah bir gün nasip olur. Piraye ve Haşim-Aslı ve Murat derken sonra bir kitap daha geldi.

En Son Yürekler ölür. Bu kitapta organ bağışının hayatlara nasıl umut olduğu var.Aşk ve aşkın yeniden can buluşu var.

Sonra İz geldi. Bir baba kız hikayesi. Yaşanamamış bir baba-kız hikayesiydi.

Derken Hasret geldi. Dedim ki hah Canan Tanın beni yine ilk 2 kitabı gibi çok saracak hikayesi geldi. Birazda Rum-Yunan kültürlerine duyduğum sempatiden olsa gerek aldı götürdü beni hasret.

Sonra Kelepçe ve Pembe ile Yusuf kitaplarını okudum. Onlar çok kötüydü. hiç tat almadım. Sonuçsuz kitaplardı.

Şimdi yeni bir kitabı çıktı. Başı Bozuk Sevdalar... henüz alamadım ama alıp okumak istiyorum. Eski tadı bulacağıma inanıyorum bu kitapta.

Piraye,Hasret,Yüreğim Seni Çok Sevdi muhakkak okunması gereken romanlardan. Keyifli alıp götüren kitaplardan. Tavsiyemdir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...