Çocuklara Ispanak Çorbası

Bazı çocuklar ıspanağı severek yer, bazıları ise hiç yemez. Kimi çocukta da dönem dönem değişiklik gösterir bu durum. Gerçi bu bende de öyle. Bir kış ıspanağı çok yiyiyorum,bir kış hiç istemiyorum.

Mesela kerevizi çok seven ben ,bu sene kerevizi hazzetmiyorum. Normalde pırasadan hoşlanmam bu sene seviyorum. Kızım da bana benziyor herhalde geçen kış ıspanağı güzelce yerdi.Üzerine sarımsaklı yoğurt (ki en sevdiği şeylerden biridir yoğurt helede sarımsaklı olursa) ekmekle beraber 1 porsiyon tüketirdi. Yaşını doldurmadan öncede haşlama sebzelerin içine ıspanak yaprağı koyardım püre yapardım onu da yerdi. Fakat bu kış yemiyor. Bende üzülüyorum. Her annede olan her besinden muhakkak biraz yesin düşüncesi  her besini farklı şekilde değerlendirme fikrini de beraberin de getiriyor.

İşte bu fikirle yola çıkarak arkadaşıma Nisanın bu sene ıspanağı yemediğini ve yemeklerde çok seçici olduğunu anlatıyordum muhabbet sırasında. Oda bana ailecek çok severek yedikleri ıspanak çorbasını önerdi. Yaptım denedim çok ta başarılı bir çorba oldu. Besin değeri çok yüksek. Nisan çok iştahla değil ama yine biraz yedi. Gelin size de tarifini aktarayım.


  • 1 tutam saplarıyla doğranmış ıspanak(sirkeli suda bekletilmiş)
  • 4 diş sarımsak
  • Göz kararı zeytinyağı
  • Bir baş soğan
  • 1 kase yeşil mercimek
  • 1 avuç erişte
  • Kuru nane
  • Tuz

Gelelim yapılışına;

Zeytinyağında soğanı,sarımsağı ve ıspanağı kavuralım. Kavrulup sönüştükten sonra üzerine 3-4 su bardağı su ekleyelim. Kaynamaya başlayınca mercimeği ekleyelim. Mercimekler yumuşayınca bir avuç erişteyi çorbaya ilave edelim. Erişteler yumuşayıp mercimeğin piştiğine tadarak emin olunca ocaktan almadan naneyi serpelim ve dinlenmeye bırakalım. Servis sırasında limon sıkabilirsiniz.Çok daha lezzetli oluyor. Bebeğiniz makarnayı seviyorsa içinde erişte olduğu için ona bunun makarna çorbası olduğunu söyleyebilirsiniz. 

Benim kızım 2 yaşında içinde ki tüm besinler rahatlıkla tüketebildiği için ben bu çorbayı rahatlıkla ona sundum.1,5 -2 yaş itibari ile uygun olduğunu düşünüyorum. Doktorunuz en doğru bilgiyi size verecektir.
 Bunun yanında ıspanaklı börek te iyi bir tercih olabilir. Nisan'a ara ara börek de sunuyorum. El açması olursa afiyetle yiyiyor. Ama yufkadansa çok iştahlı olmuyor. Babaya çekmiş biraz...

Umarım faydası olur ve güzel bebeğiniz ıspanağı yemiyorsa bu vesile ile vitaminini
alır. Biz ailecek yedik. Çok lezzetliydi. Haydi afiyet olun...

Dip not:
Ispanak: Ufak yeşil bir sebze olan ıspanak vitaminler açısından oldukça zengin bir gıdadır. Birçok antioksidan, vitamin ve mineral içeren ıspanak bir bakıma güç deposudur. Ispanak da bol miktarda A, C, E, K, B vitaminleri, magnezyum, manganez, demir, kalsiyum, potasyum, bakır, fosfor, selenyum, omega-3 yağ asitleri, folik asit ve çinko bulunur. Bunun yanı sıra ıspanaktaki kolesterol, sodyum, kalori ve yağ oranı oldukça düşüktür.

Yeşil mercimek protein, karbonhidrat; lif, fosfor, kalsiyum, demir, sodyum, potasyum, A vitamini, B1 vitamini, B2 Vitamin ve yüksek oranda folik asit içerir.Dış kısmında çözünebilen ve çözünemeyen posa,iç kısmında nişasta ve protein bulunur.Yağ içeriği oldukça düşüktür.

Sarımsak: Vitaminler ve mineraller açısından zengin olan sarımsakta A vitamini, C vitamini, B vitaminleri, kolin ve kalsiyum, selenyum, potasyum, demir, magnezyum, fosfor, manganez ve çinko mineralleri bulunur. 

dip not bilgileri için:
http://nasilkolay.com/sarimsak-hangi-vitaminleri-icerir
http://www.saglikbilgileri.net/ispanakta-bulunan-vitaminler.html
http://www.milliyet.com.tr/hastaliklara-karsi-mercimek-bulgur-ve-erzurum-yerelhaber-1010668/


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...