Çocuklu Tatil ve Tatil Hazırlığı

O kadar yorgunum  ki uzun süredir tatili göze alamamıştım. Bulunduğumuz düzen içinde bile bazen kendimi toparlayamazken; tatil heyecandan çok stres yaşatıyordu bana. Keşke daha rahat biri olabilseydim.
Kızım bu yaz Haziran itibariyle 32 aylık oldu. Yani 2,5 yaşı birazcık geçti. Benimde canıma tak dedi. Şu ahir ömrüm bana şunu öğretti tatilsiz hayat olmuyor arkadaşlar. Bir kere her yeriniz kulunç oluyor stresten.Küçük de olsa bir bütçe ayırın ve 2 günde olsa bulunduğunuz mekandan uzaklaşın. Tebdil i mekanda ferahlık vardır diye boşuna dememişler.


Ben anne olma serüvenime kafam dolu başladım. Kızım doğmadan 1 ay önce eşim işsiz kaldı.Yaşadığınız hayat standardı, alışkanlıklar ve ihtiyaçlar varken hele ki doğuma bu kadar az zaman kalmışken bunu yaşamak hem beni hem eşimi çok yıprattı. Takip eden 2 ay içinde yeni bir işe güzel bir maaşla başladı ama yaşadığımız o iki ayın sıkıntısını evdeki değişen durum, lohusalık,kızımı emzirememek, uykusuz geceler, günler derken toparlanmak ikimiz içinde güç oldu.. Bu dönemde yaşadığımız sıkıntıların etkilerini maalesef daha yeni üzerimizden atabiliyoruz hem maddi hem manevi anlamda.
Psikolojik olarak hala kendimi eksik anne görüyorum bazen ağlıyorum,hele ki tahammülsüz kaldıysam kızım için daha çok üzülüyorum.Kızgınlığım ve yorgunluğumu kızıma yaptığım haksızlık olarak görüyorum. Çalıştığım içinde yeterli vakit ayıramadığımı düşünüp sizin anlayacağınız derbeder oluyorum.
Tabi anneliğin paranoyak boyutuyla öyle bir anlattım ki sizde kızıma nasıl davrandığımı düşünmeye başladınız. Telaşlanmayın anlatayım tabi ki de el bebek gül bebek davranıyorum ama birey olduğunu unutmuyorum.Kızım benim çantam değil bir birey hemde benim yol arkadaşım. Nadiren sesimi yükseltiyorum (bu tahammülsüz ve yorgun olduğum zamanlarda olabiliyor) ama onun dışında şiddet hırpalama zinhar yok. Olmamalı da zaten. Hakaret küçük düşürmede yok. Beni derbeder eden şu yeterince vakit ayıramamak .Bazen kıyamamak ve çok yorgunsam biraz dinlenmek adına yarım saat video izlemesine izin vermek. İşte bunlar benim vicdanımı rahatsız ediyor.
Çok uykusu var diye bazen erken uyutuyorum o gün hiç beraber oynayamadan uyuduysa vicdanım rahatsız oluyor.Böyle değişik saplantılı bir durum annelik. Sahi sizde nasıl?

Neyse konuyu dağıtmaya başladık. Demiştim ki kızım artık büyüdü. Kendi yiyebiliyor e tuvalet işini de hallettik neden bir tatile çıkmayalım? Çok şükür 4 günlük planladığımız tatilimizi 3 günde bitirip Nisanın gazabından korunup çok güzel bir tatil yaptık. Evet anladığınız üzere çok güzel sıfatını  hem gerçek anlamda kullandım hemde kinaye yaptım...



Çocukla ilk tatile hazırsanız hadi başlayalım.Öncelikle valizimizi hazırlayalım.
  • Bir tane deniz kenarında kullanacağınızı düşünürsek her güne 3 kombin gerekli oldu. Alt üst ten ziyade penye elbiseyi çok rahat kullandığımız için ben kombinlemek yerine çoğunlukla elbise tercih ediyorum. 2 takımda yeterli olabilir. (deniz kenarında ki ıslanıyor) diğer parçaları 1 sabah 1 akşam düşünebilirsiniz.
  • Ben rahatlıktan yana olduğum için şık olmak ta bence rahatlıktan geçiyor. Nisanı da kalıplara sokmak istemediğim için rahat olmayacağı kot şort veya sıkıntılı elbiseleri tercih etmiyorum. 1 poplin elbise aldık yanımıza sadece. 
  • Tuvalet alışkanlığımız yeni oturduğu için kazalara karşı bolca külot aldım yanımıza. (yazın kıyafetin içine atlet giydirmiyorum)
  • 2 çift çorap. Üşürse ve sandalet rahatsız ederse diye.
  • 1 uzun kollu gömlek. Serin olur mu acaba diye?(hiç olmadı)
  • 3-4 tane lastik ve pıt pıt toka (Kandırıp saçını toplayabilir miyim diye)Nisan hep Halil Sezai modun da... saç toplamaya alerjisi var.Bide saçları kıvırcık dolanıyor,kafamızda tomcuklarla geziyoruz. Akışına bıraktım takmıyorum.
  • 1 terlik,1 sandalet,1 slip stop kurtarıcı oldu.
  • Şampuanımız ve vücut losyonumuz,nemlendirici krem,güneş kremi,tarağı,şapkası.
  • 2 adet bikini takım,kolluk ve can simidimiz. Mümkünse daha fazla mayo ve bikini alın yanınıza ben daha fazlasına ihtiyaç duydum.
  • Deniz bornozu ve banyo havlumuz 
  • Ve tabi ki küçük tuvaletimiz ve bolca ıslak mendil
  • Yastık kılıfımız ,ince  küçük pikemiz
  • 1 kutu dolusu oyuncak ve en sevdiği bebek

Çocukla yola çıkmadan önce muhakkak kraker,kuru yemiş,meyve,süt gibi atıştırmalıklar alın yanınıza çok ihtiyaç duyuyorsunuz.
Biz nisanla ilk defa bu kadar uzun yola çıktık. Çıkmadan önce Nisana yolculuğumuzun ne kadar uzun süreceğini anlattım. Yolun yarısını uyursa büyük avantaj olacaktı fakat Nisan yolculuğun son 1 saatini uyuyarak geçirdi. Ama umduğumdan daha sakin geçti yolculuk. Fırtına öncesi sessizlik. Büyük bir olgunlukla bebeği ile oynadı yolculuk boyunca tabi ki sıkıldı ama ağlayıp huysuzlanmadı.Bu benim için bir nimet tabi ki...Çünkü yolculuk boyunca çok hareket etmek benim dengemi bozar. Çünkü bende yol tutması var.


Yolculuk dışında pansiyonda Nisan sıkıldı. Bahçesi olmasına rağmen hatta pansiyonun arkasında bulunan evde ki tavuk ve horozlarla oynayıp vakit geçirmesine rağmen sıkıldı. Aslında doğa ile iç içe olacak ,denize girecek mutlu olacak sanmıştım ama o evini ve düzenini daha çok seviyormuş. Birde mekan değişikliğinden ilk gün saat 6 ya kadar tuvaletini yapmadı.İşte fırtına başlamıştı. Bende bu duruma çok sıkıldım.İdrar yollarında iltihap mı oldu? üşüttü mü acaba ?neden yapamıyor vs derken bu durumu Nisan çok stresli olduğunda 2 kez daha yaşadığımızı hatırlayıp psikolojik olduğuna kanaat getirdim. Ve neredeyse ilk gün az daha eve dönecektik. Neyse ki aştık.Sonuç psikolojik.( Tam tersi de olabiliyormuş,söylemeden tuvaletini de yapabiliyormuş birde böyle durumlarda çocuklar)

Denizdeyken güzel fakat çıkınca hemen eve gidelim diye tutturuyordu.Her sabah uyandığında ve her gece yatarken ne zaman evimize gidicez sıkıldım gidelim demesi bitmedi.



Tatil rutinimize denize sabah 10-10,30 gibi kahvaltı sonrası gidip 12,30 -13 e kadar denizde kalıp  öğle yemeği sonrası uykuya yatma , 16,30 gibi uykudan uyanıp meyve yiyip denize tekrar dönme ;18,30 denizden ayrılma banyo ,yemek,oyun ve gezinti olarak devam ettik.

Yeni karşılaştığı bu durum ve tatilin ilk etkisi Nisanı biraz huzursuz etti. Ama inanıyorum ikincisi daha iyi olacak. Bizde durum böyle olunca bir gün erken tatili bitirme kararı aldık.Onun dışında çok keyifliydi.

Dönüş yolunu 7 saatte geldik durduk, kalktık yemek yedik. Yeşilyurt köyüne (bizim bu sezon severek izlediğimiz Kalk Gidelim dizisinin çekildiği köy) gittik biraz orada vakit geçirdik.  Neyse ki Nisan Çine de yemekten sonra uykuya daldı.Eve gelene kadar da uyudu.
Yemek için Çine de bulunan eski Çine köftecisi favorim. Her Çine yolunda muhakkak köftesini yiyiyoruz söylemeden geçmeyelim dedim.

Tatilimiz böyle son bulurken bir daha ki tatil bir arkadaş grubuyla mı gitsek diye de düşünmedim değil. Nisanın bir arkadaşı olursa hem daha iyi vakit geçirir hemde biz daha fazla keyif alırız diye düşünüyorum. Çünkü asıl amaç Nisanın tatilinden mutlu ve keyif almış olması bizim için.

Anlattıklarım size de rehber olsun. Hadi bakalım iyi tatiller.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...