Benim Babam

Annelik yaşanılası en güzel ,en paranoyak duygu iken babalık neydi?
Anne hastayken başında beklerken,yemek yemedin diye peşinde koşarken,sorgusuzca sarılıp sana sevdiğini söylerken,önce sen derken sahi neydi babalık?

NEFESTİ babalık, var olduğunu bilmek,sırtını yaslamak,gölgesinde dinlenmek,düştüğünde içi yanarak uzatılan eldi babalık...evde yemek azsa baba yemez,pasta mı? hiçbir baba zaten pasta sevmez,korkulacaksa babadan korkulur,evin içinde oyun oynanmaz,baba ile arkadaş olunmaz,baba ile gezmek keyifli olmaz ,babanın yanında uzun oturulmaz,babalara her şey söylenmez yada en son duyar babalar...


Bu kalıplarla büyüyen anne babalarımız ve günümüzde artık bu kalıpları yıkmış olan baba-kız    baba-oğul  arkadaşlıkları... Tam anlamıyla bahsettiğim gibidir babalık bende. Gölgesinde dinlendiğim nefesi duyduğumda huzur bulduğumdur...

Çocukluğuma dair bütün hatıralar onundur. Evde aşağıya inen koca camın arkasındaki isim ne ablam ne benimdir. Bizimle yerden yüksek oynayan babamdır...

Hafta sonunda gelip sinemada benimle film izleyen hatta beni ilk kez sinemaya götüren babamdır...

Beraber oturup Türk filmi izlediğim replikleri tekrarlayıp saatlerce güldüğümüz babamdır...

Çimen tepeye gidip her cumartesi kırtasiyeye uğrayıp bana kokulu not defteri alan ,bardakta turşu suyu içiren babamdır...

Her sene es geçmeden İzmir fuarının hayalini kurdurtup sonrada fuara  götürüp saatlerce benimle eğlenen babamdır...

Uçan balon alıp ,bileğime bağlayan babamdır...

Tüm arkadaşlarımı sırf ben mutlu olacağım diye toplayıp peşine parka götüren babamdır...

Her hıdırellezde ateş yakıp ,üstünden atlatan babamdır...

Yıl başlarını anlamlı kılan benimle ağaç süsleyen babamdır...

Biranın köpüğüne parmağımı batırmama izin veren babamdır...

Evde yemek varken gidip üstüne para verip dışarıdan yemek söyleyen babamdır...

Beni önceden dürtüp ,annemi kızdıran babamdır...

Herkesle konuşan yedi kralla barışık olan babamdır...

Bana uçurtma alan birlikte sabırla uçurmaya çalışan babamdır...

Komşular çocuklarını dövdüm diye şikayete geldiğinde güya beni azarlayan babamdır...

Boş ver bugün okula gitme diyen babamdır...

Sabah okula gitmem için erkenden uykumdan uyandıran anneme bırak çocuk uyusun gitmesin bugün yazık uyandırma diyen babamdır...

Çocukluğumda geceleri yanına alıp bana masal anlatan babamdır...

Evde bulduğum saatini,gözlüğünü çıkarıp kapı önünde üç kuruşa sattığım için bana aferim diyen babamdır...

Bayram sabahları hadi kalkın bayram günü yatılmaz deyip müziği son ses açan babamdır...

Bir filmin sahnesini sorduğunuzda saatlerce anlatan babamdır...

Ben söylemiştim , ben bir tek öleceğim günü bilmicem diyen babamdır...

Çenesini hiç tutamayan babamdır...

Aşk bumu ?sevda bumu? hayat bumu ?şarkısını en güzel söyleyen babamdır...

Düğünümde belime kuşağımı takan babamdır...

Düğünüm bittiğinde  gelip eve annemle ağlayan babamdır...

Gelin olduğum gün davul zurnayla beni oynatan babamdır...

Ve şimdi benim kızıma benim yaşadığım umut dolu çocukluğu yaşatmaya çabalayan babamdır...

Çocukluğumun tamamı,benim tamamlayan en büyük parçalarımdan biri, yüzüne baktığımda gözüme yaş olan,beni bugünkü Hande yapan ,hala daha küçük bir çocukmuşum gibi gözÜmün içine bakıp halimden anlayan babamdır... Benim Babam... babalar günün kutlu olsun babam...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...