İpek Ongun-Anlat Anneanne 2018 11. Kitap





Gençliğimin en sevdiğim yazarıdır kendisi.Ortaokulda kitaplarını okumaya başladım sevgili İpek Ongun'un. Ama ne okumak. Bir genç kızın gizli defteri ile başladım İpek Ongun okumaya. Sonra ikinci,üçüncü kitabı derken beş ,altı... sonrasında devam etmedim.
Kitabın kahramanı Serra ne yaptı acaba? Evlendi mi?boşandı mı?çocukları oldu mu?

Sonra hayata dokunan incelik kitaplarını okumaya başladım. Bir pırıltıdır yaşamak vardı mesela.Tüm görgü kurallarını anlatırdı. Adap usul öğretirdi. İlk gençlik çağlarımda bu kitapların çok yardımı olmuştu bana.Kitaplarında hem bunları hemde zorluklar karşısında ne yapalımı anlatıyordu.

Geçenlerde D&R da gezerken gördüm kitabını. Ah dedim biz zaman ne kadar çok okumuştum. Ne kadar uzun oldu İpek Ongun okumayalı. Sonra kitabı aldım elime biraz inceledim baktım ki bir yetişkin kitabı. İpek Ongun'un anılarını yazdığı bir kitap. Anneanneme düşkünlüğümden zaten adını görür görmez alıp okumak istedim hemen. İpek Ongun'un anneannesinden dinlediği anılar olur diye düşünmüştüm ama tam tersine anneanne olan İpek Ongun'un yazdığı anılarmış. Kitabı okuyunca anlayacaksınız.

Kitap tipik bir anı kitabı. Yengeç burcu olmamdan kaynaklı mıdır bilmem ama eski yaşantılar eski hayatlar eski ve nostalji her zaman ilgimi çekmiştir benim. Bu sebepten severek okuyorum.
 1940-50 li yılların evlilikleri,organizasyonları,okulları nasılmış merak ediyorum. O dönemlerin Ankarası ve İstanbulu var kitapta sonra Mersine geçiyor hikaye. Keşke o yıllarda İzmir de geçen bir hikayede olsa okuyacağım.

Bir yandan da şimdiki zamana dönüyoruz. Torunları ve kızları ile yaptığı sohbetlere dönüyorsunuz. Günümüz İzmiri yok belki kitapta ama günümüz Çeşmesi var.Herkesin içinde bulunmak isteyeceği bir aile çıkıyor karşınıza. Okuyan, araştıran ,kültüre önem veren sanata ve bilime değer veren bir aile...

Eski zamanlardan bahsedersek te beni en çok etkileyen birkaç yerden bahsedeyim size;

Annesi ve teyzesi 3 kez evlilik yapıyor yazarın. Ve annesi son evliliği olan 3. evliliğini 29 teyzesi ise 24 yaşında yapıyor!!! Bu insanlar nasıl bir olgunluktaydılar başlarına bunlar geldiğinde. Şimdi bile kadınlar cesaret edip eşlerinden  boşanamazken nasıl cesur davranmışlardı bu kadar.


Eskiden insanlar bilime, kültüre ,sanata ne kadar önem verirlermiş bunu görüyorsunuz kitapta. Çiftler akşam yemeğe gider dans eder eve dönerlermiş. Şimdi iyi müzik dinleyip yemek yiyebileceğiniz bir mekan bile yok. İyi bir sanatçı gelirse gala yemeği yapılıyor otellerde oda dünya parası.Keşke yine olsa böyle bir gelenek.

Çok dolu dolu tanınmış isimlerinde içinde bulunduğu bir hayat yaşamış İpek Ongun ve üstüne basa basa söylüyorum kültür ,sanat dolu bir hayat... Celal Bayar,İsmet İnönü zamanındaki Bayındırlık Bakanı ki üvey babası olur kendisi,eşi Amerika da araştırmalar yapmış bir bilim insanı,Ayşe Kulin okul arkadaşı, Hüsnü Özyeğin(fiba holding) bir akrabası ile evli, kayınpederi kurtuluş savaşında savaşmış sonraları siyasetle uğraşmış değerli bir insan ve bu kitap ile tanıdığım coca cola ceo su sevgili Muhtar Kent ve  daha niceleri...

Çok güzel ve değerli bir kitap olmuş. Okurken çok mutlu oldum ve aklıma Bir Pırıltıdır Yaşamak kitabını elime ilk aldığımda ki o heyecan geldi. Sömestir tatili için bir kitap almak istemiştim.Aslında almak istediğim bir romandı fakat bu kitabı görünce çok sevmiş okula döndüğümde bambaşka bir Hande olacağımı düşünmüştüm.Orta 1 deydim henüz. Yani 12-13 yaşında. Yıllar sonra bir kez daha okudum o kitabı, sonrada okuması için şimdi 16 yaşında olan yeğenime bıraktım İpek Ongun un tüm kitaplarını.
Bu anı kitabını okurken düşündüm de Bir Genç Kızın Gizli defteri serisinin 6 kitabını okumuştum.Sonra yaşım gereği bana hitap etmeyeceğini düşünüp devamını okumadım. Keşke okusaymışım ilk çıktığı zamanlar. Aslında hem bir gençlik hemde yetişkin kitabıymış bu seri bunu anladım. Şimdi tekrar okumak istiyorum kaldığım yerden.

Özellikle genç arkadaşlarıma ve ebeveyn olan yetişkinlere tavsiyemdir Serra'nın hikayeleri ve güzel yaşama sanatını anlatan tüm İpek Ongun kitapları. İpek Onguna buradan sevgiler. ..Sizlere de keyifli okumalar dilerim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...