Elif Şafak-Sanma ki Yalnızsın 2018 13. Kitap

Sevgili Elif Şafak... Kendisini ilk tanıdığımda daha Hey Girl dergisi okuyordum.Ortaokul zamanımdı sanırım. Dergide bir röportajı vardı.Kendi kendime şöyle demiştim ''yüzünün ifadesinden yazar olduğu nasıl da belli kesin çok iyi yazıyor'' o zaman tanınmış bir yazar mıydı inanın hiç bilmiyorum.


Daha daha sonra Elif Şafağın bir çok kitabını gördüm duydum ama alıp okumadım. Ta ki AŞK kitabı yayımlanana kadar. O kitap benim hayatımda çok güzel bir etki bıraktı. Okuyup ta etkilenmeyen var mıdır ki zaten.
Arkasından çıkan her kitabını takip etmeye okumaya başladım. Eski kitaplarından mahremi aldım.''Edep ya hu edep'' diyordu. sonra derleme kitapları çıktı diye hatırlıyorum. Kağıt helva gibi onu da okudum. Şemspare yi okudum fakat Ustam ve Ben geldiğinde vuruldum tam anlamıyla . Hala daha o kitabı gördüğümde tüylerim diken diken olur. Bu kitap bende çok önemlidir. Hatta okuduğum en güzel romanlardandır Aşk ve Ustam ve Ben kitabı. Okuyup bitirince ne üzülmüştüm.

Özeldir hem Elif Şafak hem Aşk hem Ustam ve Ben...

Sonrasında Havvanın Üç Kızını okudum.O kitapta aradığımı bulamadım. Yarım bir hikayeydi bence.Tamamlanmamış,eksik... neden bilmem bende hep öyle kaldı  o roman.Arkadaşlarım çok beğendi. Ben de olmadı.

Sonra gördüm ki Sanma ki Yalnızsın kitabı çıkmış. Sevdiğim yazarların kitaplarını hemen alma huyu vardır bende. Aldım. Roman zannetmiştim ama deneme kitabıymış. Ama bir iyi geldi bilseniz.
Önce her zamanki gibi biraz öz geçmişini okudum Elif Şafağın. Daha önce de okumuştum muhakkak ama bu sefer daha bir dolu geldi bana vay be dedim. Kitaplardan aldığımız tat her seferinde değişirken demek ki öz geçmişten aldığımız tat ta değişiyormuş. Büyüyormuşuz yada bakış açımız değişiyormuş. Tekrar hayran oldum. Kariyeri şöyle koyalım. Birde kendime benzettim huylarını hareketlerini. hoşuma da gitmedi değil hani. Yazar olmak isteyen bir insan için hiç te küçümsenmeyecek bir şeydir hareketlerinin bir yazarı andırması....

Bu kitapta Elif Şafağı buldum kısaca. Düşüncesi ,bakış açısı ,geçmişi,geleceği,ailesi,aile yapısı, hareketleri,hayata karşı duruşu,sevdikleri ve hazzetmedikleri...

Nerde benzeştiniz derseniz şöyle anlatayım. Kağıt kalem ve  okunacak bir şeyler verin hiçbir şeye ihtiyacım olmaz sosyalleşmek için kendi içimde büyük mutlulukla yazabilirim.
Sessizlik değil seste yazarım demiş bana hiç fark etmez.
 Sıcak günlerden hiç hazzetmez, dışarı çıkıp öyle saatlerce güneş altında gezemem demiş . Kesinlikle nefesim kesilir sıcakta.
Ha kendisi iyi yemek yapmazmış benim yemeklerim çok iyidir.En önemli benzer noktamız okumaya aç ve okumak ruhunu doyuruyor benimde.

Kitaba tekrar dönersek ne kadar edebiyata hakim olduğunu görüp ayrı bir keyif alıyorsunuz. Bazı görüş ve düşüncelerini paylaşmış hem hayata dair, hem yazar taifesine,hem siyasete, dünyaya ve dünya yazarlarına dair. Tabi ki Türk yazarlardan da bahsetmiş.

Ben çok keyif alarak okudum kitabı ,gece diye bir yazısı vardı ki Türkiye ye gündem olmuş bir cinayet için yazılan; beni benden aldı. Yüreğimin dağlandığını hissettim okurken,canım yandı.

Siz Elif Şafak hem roman yazmaya,okumaya ve okuduklarını bizlerle paylaşmaya,kadınların yanında olup sesini duyurmalarına devam edin lütfen... içten bir kadın ,anne ve okuyucu olarak isteğimdir sizden...


Keyifli, okunması gereken ve bilmediğiniz şeyleri de öğrenebileceğinizi düşündüğüm bir deneme kitabı olmuş. Çok ta güzel olmuş.
Elif Şafak'ın dili bazen ağırdır. Okurken anlattıklarının üzerinden iki kez geçmeniz gerekir.Kitap akmaya başladı mı ise yumuşar dili. İlk kez Elif Şafak okuyacaksanız deneme kitaplarından başlamanızı tavsiye ederim.
Keyifli okumalar olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Acı biberin hikayesini bilirmisiniz...