ANNELİK- 10 soruda doğum

Bugün de bayanların asıl mevzusundan ,özellikle hamile okuyucular varsa ilgisini çekecektir doğumdan bahsedelim. Doğum daha öncede söylediğim gibi çok mucizevi bir olay. Ben yaşadım çok şükür. Bugün doğumu anlatırken soru- cevap şeklinde bahsetmek istiyorum. Tekrar hatırlatayım anlatacaklarım sadece benim deneyimlerim,duyduklarım okuduklarım ve öğrendiklerimden ibarettir.

  • Sezeryan mi ? tercih edilmeli-normal doğum mu?
Bu konu biraz doktor yönlendirmesi biraz anne tercihi ve en çok ta sağlıkla alakalı bir durum. Tabi ki de adından da belli olduğu üzere normal doğum en güzeli ,doğal olanı. Avrupa ve ABD ülkelerinde sağlıkla ilgili bir risk yoksa sadece normal doğum yapılıyor. Ben sezeryanı tercih ettim çünkü normal doğumdan korkuyordum.Bana daha tehlikeli geliyor yani çocuğu çekerken bir problem olabilir korkusu ,oksijen gitmezse korkusu,acı çekme korkusu yani bana yön veren korkuydu. sezeryan orta ölçekli bir ameliyat arkadaşlar evet bebeğiniz hiç zorluk çekmeden doğuyor ama sonuçta bu bir ameliyat öyle düşünün.
Hani şu normal doğumda tamamen anne yenileniyor olayı var ya. Doktorum la konuştum yok öyle bir şey yani bu durum her iki doğum şeklinde de geçerli sonuçta sezeryan de de içiniz tamamen temizleniyor. Doğum zaten başlı başına hormon işi. O yüzden her şeklide yenileniyorsunuz. Sadece normal doğumda belki 3 saat sonra ayağa kalkabilirsiniz ama sezeryanda yaklaşık 12 saat içinde ayağa kalkabiliyorsunuz. Ve tabi 3 gün kadar hareket esnasında oluşan ağrılar olabiliyor. 
  • Epidural can yakıyor mu?
Koskocaman bir iğne , kolum kadar belinizle sırtınız arası bir yerde tam omurilik kemiğine saplanıyor acımaz mı ? dayanılamaz bir acısı var dermişim ŞAKA ŞAKA  ben öyle olduğunu sanıyordum. Yok öyle bir şey bir kere çok büyük bir iğne değil, evet omurilik kemiğine yapılıyor. sadece bir elektrik çarpma hissi hissediyorsunuz ama çok kısa bir an. İğnenin ilk girdiği an . Sonrasında ilaçtan bir yanma falan olmuyor. Acısız bir olay yani. Abartılacak bir durum yok. Elinizin üstüne damar yolu açarlarken daha çok acıyor öyle diyim .Ama oda büyütülcek bir şey değil. Elinizin üstünde açılan damar yolu hastaneden çıkana kadar sizinle kalıyor. ona çabuk alışın yani. 
  • Doğumun hep sancılı mı başlar? Doğumun başladığını nasıl anlarım?
Tabiki hayır tüm doğumlar sancılı olmaz ama normal doğum istiyorsanız mecburen sancılı olacak hatta zamanınız geldi ve sancınız yok ise suni sancı alacaksınız. ki o sancıyla açılma yaşayıp ıkınmanız gerçekleşsin ve doğum meydana gelsin ama. Sezeryan doğumlarda sancılı yada sancısız olabiliyor. mesela ben hiç kasılma sancı hissetmedim bir gece yarısı suyum geldi kalktım duşa girdim,Sonra doğuma gittim. Hiçbir şey anlamadım yani.Normal doğumda ise geçmeyen ve kısa sık sancılar oluyor bildiğim kadarıyla.
  • Doğumun başlayıp-başlamadığını gösteren muayene acılı mıdır?
Vallahi  ben öyle bir muayene olduğunu bile bilmiyordum. Hastaneye varıp durumunuzu söyleyince teşhis doğru mu diye tabi ki muayene ediyorlarmış. Ben hastaneye varmadan doktorum hastaneyi aradığı için ben gittiğim de durumdan haberdarlardı ve hazırlamadan önce muayene odasına aldılar önce. Korkulacak bir şey yok elle yapılan bir muayene acı yok.
  • Doğum anında bir şey hissediyor muyum?
 Normal doğum yapan bir arkadaşım hemde epiduralsiz olarak; bir müddet sonra o an yaşanan acının hissedilmediğini çünkü artık acının uyuştuğunu söylüyor. Ama bebeği çıkartırlarken ki o his hem somut hem soyut anlamda dünyaya değerdi diyor. İçinden bir canlının muhteşem varoluşunu hissediyorsun diyor.Gelelim bizim doğuma hiç bir şey ne hissettim ne anladım .Doktorum çocuğun başını tutmuş çıkarıyor ben daha kesmediler sanıyorum o kadar yani.
  • Hemen uyuşuyor muyum  ameliyat ne kadar sürüyor?
 Ameliyata alındığınızda ilk önce epidural uygulanıyor. arkasından pozisyonunuz,damar yolu,tansiyon işleri halloluyor.Sonra bekliyorsunuz sanırım 10-15 dak uyuşmayı bekliyorsunuz. ameliyat başladıktan 15 dak. sonra  bebek kucağınıza geliyor. Sizin yukarı çıkışınız ise her hastahane için farklı sizinde aslında 20 dakikalık işiniz kalmış oluyor. Ama Çınarlı bebekten yaklaşık 45 dak. kadar sonra anneyi çıkartıyor. Egepol, 15-20 dak. ,.Tınaztepe 20-25 dak. Su hastanesi yarım saati buluyor. 
  • Peki uyuşma ne kadar sonra geçiyor? Ayaklarımı hissedecek miyim?
Uyuşma 3-4 saat içinde tamamen yok oluyor. Ayaklarınızı ise  hep hissediyorsunuz tamamen hissiz kalma durumu yok. Şöyle diyelim his var acı yok. Fakat verilen ilaç her bünyede farklı etkilere sahip olabiliyor. Kimisi uyuyor, kiminin midesi saatlerce bulanıyor,kimisine de bir şey yapmıyor. Ben midesi saatlerce bulanıp hiçbir şey yiyip içemeyenlerdenim. Ama herkeste şunu görüyorum kendimde dahil ilk bir odaya çıktığınızda yaptığınız konuştuğunuz şeyleri sonra size söylediler mi hatırlamıyorsunuz. Aynı şeyleri arka arkaya söyleyebiliyorsunuz. Bir leyla durumu oluyor yani.
  • Sezeryan doğum sonrasında sütüm hemen gelecek mi?
Yine bir inanışa göre sezeryan yapan kadının sütünün hemen gelmeyeceğini söylerler. Bu tamamen yanlış arkadaşlar herkeste böyle olmaz. Benim sütüm odaya geldikten yarım saat sonra gelmişti. Normal yada sezeryan fark etmiyor Sütünüz öyle 2 günde değil doğum sonrasında hemen geliyor. gelmeyenler de vardır belki ama bu kesin bir tanı değil.
  • Doğumdan sonra ne zaman duş alabilirim-ne zaman ayağa kalkabilirim?
Hastanede doğumdan 12 saat kadar sonra zaten kalkıp sizi yürütüyorlar bu gerekli.  Duş kısmına gelince ben hastaneden çıkarken almıştım. Ama bazı doktorlar buna izin vermiyor. Bu doktorunuzla konuşabileceğiniz bir konu.Hastaneden doğumda herhangi yolunda gitmeyen bir şey oluşmamışsa ertesi gün çıkıyorsunuz.
  • Doğumum normal olacaktı ,son anda sezeryan oldu. Kendimi hiç hazırlamamıştım neden böyle oldu?
Bazen bebek dönmeyebiliyor,bazen sancı gelmeyebiliyor, bazende doktorlar... bu konuda yorum yapmak çok doğru değil arkadaşlar. Bu sorunun muhatabı direk doktorunuz olmalı.


Merak eden varsa benim hastahane tercihim Çınarlıydı. Hastahaneler ile ilgili duyduklarım. Karataş hasta hanesinin de çok iyi olduğu. Ben kendi hastanem den de çok memnun kaldım. En iyi anestezi ekibinin Çınarlı da olduğunu söylüyorlar. Egepol de ise çok doğum yapan tanıdığım var.Bizzat doğumlarında bulunduklarım da var. Ben orayı tavsiye etmiyorum çok memnun kalan arkadaşlarım dışında hiç memnun kalmayan çok tanıdığım var. Ve hemşirelerin tavrını hiç sevmiyorum. Hele ki Özel doktorunuz değil de o hastanenin bir doktoruna ssk dan yararlanıp yaptırıyorsanız daha fena. Özel doktor olunca tavırlar daha iyi oluyor. Tınaztepe ve Su Hastanesi de fena değil diyelim. Tınaztepe de kişiye göre muamele yapılıp doğuma giderken bir anda sizin odanız burası değil deyip sizi daha küçük bir odaya alabiliyorlar. Su Hastanesinde ise hasta ile ilgili  hasta bakıcılar aralarında rahatlıkla konuşabiliyorlar hemde herkesin duyabileceği biçimde ben duydum. Benim bilip görüp duyduklarım bunlar....

Daha detaylı doğum bilgilerini sağlık sitelerinden yada doktorunuzdan edinebilirsiniz.Ben sadece bunların cevabını verebiliyorum:)




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...