SEYAHAT- Nazarköy

Merhaba bugün ki seyahat yazımız İzmir Kemalpaşa da bulunan Nazar Köy için.Bu hafta sonu ilk defa gittim. Beklentim büyüktü ama yalan yok beklentimi karşılamadı.

Nazar Köy eşimin ve benim nicedir sosyal medyada görüp gitmek istediğimiz bir yerdi. Daha önce bir kez gitme girişiminde bulunup torbalı tarafına varıp , sonra sorduğumuz bir amcadan köyün geride kaldığını öğrenip vazgeçmiştik. Bu sefer yine önce netten yol tarifini okuduk,benimde edindiğim bilgilere göre Bornova -Pınarbaşı yolundan gidiliyordu. Sabah Nisan erken uyandığı için erken hareket etme şansımız oluyor. Anlayacağınız saat 8,30 civarı yola koyulduk. Bornova yolundan Kemalpaşa ayrımına döndük. Bel kahve üstünden yola devam ettik. Kemalpaşa'nın içinden geçip,yol ayrımına varınca Torbalı yoluna saptık. Birde Turgutlu yolu ayrılıyor,Düz giderseniz Kemalpaşa'nın Örnekköy adı verilen başka köyüne varıyorsunuz. ve yolda  Nazar Köye ait bir tabela yok. Halbuki turistik bir köy bence tabela kesinlikle olmalı. Neyse Torbalı yolunu 4-5 km devam edip Nazar Köye ulaşıyorsunuz.

Girişte sol tarafta Nazar Adası adı verilen bir işletme mevcut.Yemek,kahvaltı ve dinlenebileceğiniz bir mekan. Öğrendiğim kadarıyla tay park olarak ta geçiyor. İçeride atlarla orman yürüyüşü yapıyorsunuz.Fiyatları ve mekanla ilgili daha geniş bir bilgim maalesef yok. Daha içeriye doğru ilerleyip köye varıyorsunuz.Burada özellikle kahvaltı veren ve gözleme yapan bir sürü küçük işletme var. Köyde bulunan amcalar teyzeler herkes sizi selamlıyor.Fakat Şirince tarzı yapılmaya çalışılmış bu köyde maalesef hiçbir şey gelişmemiş.

Yola aç çıktığımız için kahvaltıyı burada yapmayı planlamıştık. Fakat bizim tercih ettiğimiz mekanda kahvaltı çok kötüydü. Adı Yörük Sofrası bu mekanı tavsiye etmiyorum. Çünkü köylük yerde kahvaltı daha güzel olur. Her şey taze olur. Gelen kahvaltıda 2 ince dilim peynir ,biraz tereyağı ,3 çeşit reçel domates salatalık ve yumurta vardı. Sucuk ekstra olarak geldi oda incecik kesilmiş soya sucuğu. Ben gözleme tercih ettim ama oda hayal kırıklığı :( malzemesi az ve yağı ağır. Ve çok pahalı. İnsan Şirince de gidip yine ekstra olan  etli sucuklar la oluşan muhteşem kokulu köy kahvaltısına o parayı veriyor. Olmadı yani.

İşte bence tam da bu yüzden gelişememiş köy.Aşağıya doğru yürüdüğünüzde vardığınız boncuk çarşısına gelince. Boncukların Kemeraltında ki boncuklardan bir farkı yok. Farklı bir tasarım bile yok. Bir tek bereket eli figüründen yapılan magnetleri beğendim.Yörük sofrasından yokuş yukarı doğru çıktığınızda Simge boncuk yapım atölyesi var. Ama kızım izin vermediği için giremedim. Dıştan görünümü harabe gibi olsa da içeride emek verildiği belli. Keşke daha özenli olunsaymış.

Birkaç standa göz attıktan sonra köyden ayrıldık. Biz ayrılırken bir sürü ziyaretçi geliyordu.Biz erken varıp,erken ayrılmayı tercih ediyoruz. Böylesi çocukla daha rahat oluyor. Birde trafik daha rahat oluyor. Köye gidilip görülebilir ama beklentiniz çok olmasın. iyi gezmeler...