ANNELİK- ilk öğrendiğimde

Anne olmak ,annelik bir kadının yaşayabileceği en muhteşem şey... Allah size kendi nurundan üflediği bir varlığı nasip ediyor.senin içinde ona can veriyor büyütüyor. Bir kan pıhtısını her şeyi yerli yerinde bir insana, emanete dönüştürüyor ve bunu sadece kadınlara bahşediyor Allahım ne muhteşem bir şey ...işte bu yüzden annelik gerçekten çok yüce bir duygu ve klasik olacak ama annemizden duyduğumuz anne olunca anlarsın sözünü gerçekten anlıyorsunuz o zaman.

Gelelim benim anne olacağımı ilk öğrendiğim zamana... Bir gün sabah yataktan kalkamayacak kadar baş dönmesiyle uyandım. İşe gitmem lazım kalkamıyorum. Birde takip eden mide bulantım var neyse o günü dinlenerek geçirdim.Benim bünyem hassastır arada olur böyle o yüzden üstünde durmadım ama sonra aynı hafta içinde 2 kez daha olunca şüphelendim. Gene hamileliğe çok ihtimal vermedim.Gecikmem falan da yoktu . Ama hasta mıyım? neyim var diyerek test aldım ve...sonuç pozitif. Yalnız aklınızda olsun test için 5 -10 dak. beklemek gerekiyor çünkü anca çizgi beliriyor. Ben önce hamile değilmişim dedim hemen çizgi oluşmadı çünkü,Neyseki saklamıştım bir 10 dak sonra gördüm ki ta tammmm.

Akşama kadar zor dayandım. eşime yüz yüze geldiğimizde söylemek istiyordum. İçimde bir duygu var,Kalbim pıt pıt atıyor ama bu duyguyu  tarif edemiyor,bu duyguya bir isim bulamıyordum.İş arkadaşlarımla ve müdürümle paylaştım herkesi bir heyecan sardı,çok değişik bir duyguydu.

Akşam oldu ve ben yaptığım testi küçük bir hediye paketi haline getirip eşime verdim. Eve geldiğim de eşim Kapadokya otellerine bakıyordu takip eden hafta izne çıkıp Kapadokya da masalsı bir tatile çıkmak üzereydik.
 Eşim  zaten çok bebek istiyordu ve paketi açtığında çok mutlu oldu hemen ev içinde yer açmaya başladı,şunu şuraya bunu buraya koyarız falan fıstık diye etrafta dolanıyordu.
ertesi gün annemlere söyledik. Tüm aile de bayram havası esti. Kimse benim çocuk sahibi olacağıma imkan vermediği için aile de sevinç 2 katına çıktı.

Sonra ben aynı hafta planladığımız gibi izne çıktım ama Kapadokya ya gitmedik çünkü uçaktan çok hoşlanmıyorum ve İzmir den Kayseri ye o dönem yani 2015 de direk uçuş yoktu.Biraz da hamilelik nedeniyle İzmir ilçelerini gezmekte karar kıldık.

Maalesef ki benim hemen ilk aylarda mide bulantılarım yoğunlaştı ve yaklaşık 14 'üncü haftama kadar devam etti Bu süreçte işi bıraktım evlendiğim henüz 1 yılı doldurmadığı için 5 yıllık kıdem tazminatımı aldım. Bu detayı yazıyorum,gerçi artık tüm bayanlar bu yasal hakkın bilincinde ama bilgisi olmayan varsa diye belirtmek istedim.

Her gün sabah uyanınca kahvaltı yapmadan anneme gidiyordum. Doğru düzgün hiçbirşey yiyemiyordum,Yemek de yapamıyordum. Dolayısı ile kendimi hasta gibi hissetmeye başlamıştım. hiç bir şey yapamıyor sürekli yatıyordum ağrım sızım yoktu ama midem altüsttü. Doktorumu eşimin iş arkadaşı dolayısı ile bulmuştum İyiki de bulmuşum. Çok rahat ve tecrübeli olduğunu düşündüğüm bir doktor sevgili Ayşe Özbakkaloğlu. Kendi rahatsızlıklarım dışında hamileliğimde ekstra gelişen hiçbir şey olmadı şükür. Ki benim talesemi rahatsızlığım var (akdeniz anemisi taşıyıcılığı) kan oranım sınırda yani ve bu hamilelikte önemli bir kıstas. Ama dediğim gibi doktorum sayesinde nst ye bile sadece 1 kere girerek hamileliğimi sonlandırdım. Doktorumu kesinlikle tavsiye ediyorum. Muayenesi Alsancakta bulunuyor Ayşe Hanımın.muayenesi çok lüks bir muayenehane değil,Ama çok tecrübeli şeker bir doktor. Visite ücretleri de normal.

Zorlu geçen 3 ayın ardından her şey normale dönmüştü çok sükür. 2. trimester a geçiş yapmıştık. Yani hamileliğin balayına :)

2. trimester çok güzel gezerek tozarak geçti. Yaza geldiği için şanslıydım. Gerçi 2 kat sıcak basıp günde 4 kez duşa giriyordum. Eşimle 1 haftalık güzel bir tatile çıktık. Datçaya gittik Datça İzmirden yaklaşık 5,5 saat sürdü çünkü ben aç karnına yola çıktığım için ve tabi ki beni yol tuttuğu için yolculuk kabus gibi dur kalklarla  geçti. Ama tatil muhteşemdi detayları sonra anlatacağım. Ayrıca bu trimester karnımın artık iyice belli olduğu hamileliğin şanını yaşayıp karnımı gere gere yürüdüğüm zamandı.

Gelelim 3. trimestere o son heyecanlı biraz da korkuların başladığı döneme hem sabırsızlanıp artık kucağıma alayım diyorsunuz ,hemde nasıl olacak acaba diye endişeleniyorsunuz.ve almadığınız  dikkat ettiğiniz tüm kilolar 2 şer 3 er gelmeye başlıyor o yüzden kırmızı alarm dikkat. ben mi? toplamda 19 kilocuk aldım. Doğum şekline karar vermeye gelince tercihimi anlatayım ama ben bu konuda  iyi örnek değilim. Ben aklım erdiğinden  beri doğumdan hep korkarım, bu yüzden her şey yolunda olmasına rağmen yani normal doğum için tüm şartlar uygunken ben kendi isteğimle sezeryanı tercih ettim. Doktorum bana 2 doğum türünde de olabilecek iyi ve kötü tarafları anlattı ama kararıma da saygı duydu. Bense hem korkudan hem bebeği çektikleri sırada bebeğe zarar verebileceklerini düşündüğüm için ki bence bu ihtimal yüksek. Kendi tercihimle sezeryan istedim.

Ve 38. hafta içinde 39.5 da doğum yapmak üzere gün belirledik fakat belirlediğimiz tarihten tam 1 hafta önce yani ben 38.5 iken doğal yani müdahelesiz doğumum gerçekleşti. Detayları daha sonra anlatacağım.
Saat gece yarısını çoktan geçmişti  ve eşimin doğum günüydü kızım dünyaya geldi... ve hayatta hiçbir şeyin planlı olmadığı ilahi düzen bir kez daha kendini göstermişti.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...