ANNELİK- Nisanı beklerken hazırlıklar nasıldı? Nereden neler aldık...

Canım kızımı Nisanım'ı beklerken bilinmezi bekliyordum aslında. Çünkü çocuk bakımı konusunda hiçbir şey bilmiyordum,nasıl tutacağımı bile. Ya yemek yedirirken boğazına kaçarsa,ya tıkanırsa,ya uykuda nefes alamazsa... anlayacağınız kafamda deli sorular 👀 bu güzel melekler rahminize düştüğü andan itibaren sorumluluk başlıyor. Hamilelik dediğiniz evet çok güzel ama hep bir yürek kalkınlığı.

Kızımı beklerken ki hayallerimden çok, doğduğunda onunla bir olduğumda başladı aslında benim hayallerim.Çünkü hani bu kitaplarda yazan işte ilk kucağıma aldığımda hissettimler ,hamilelikle ilk hissettiğimde anladım anneliği falanlar bende olmadı. yani tabi ki de çok değişik çok güzel çok farklı hisler ama ben anneliğimi o anlardan  ziyade onunla geçirdiğim ilk haftada anladım. Doğum anında zaten korku endişe mutlulukla karışıyor duygularınız. Kucağınız alıyorsunuz sanki bir ışık hüzmesi saf sevgi var karşınızda. Sana bağlı sana muhtaç. sonra onu besliyorsunuz muhteşem ama bakıp bu benim mi? diye soruyorsunuz çünkü tam anlamıyla ait olmayı hissetmiyorsunuz. Bu zamanla beraberken oluyor. Yani bende öyle oldu.

Ben hamileliğimde  hemen hazırlıklara başlamak istedim ama herkes daha erken olduğunu söyledi.Meğer hamileliğin altın kuralı ilk 3 ay bebeği kimseye söylemeyip,alışverişe de 7'inci aylarda başlamakmış. Ben bu kurala yarı yarıya uydum. Ama ne yaparsanız yapın Allah'ın yazdığı oluyor. Evet nazar denen bir şey var ve o yüzden kimsenin nefsini üstünüzde bırakmamanız önemli. Ama dediğim gibi olacağı varsa oluyor. Yırtınsan da, ağlasan da istesen de istemesen de oluyor. Çok şükür ben sağlıkla atlattım bu maratonu. Ama kötü deneyim yaşayan arkadaşlarım da oldu. Allahım isteyen herkese bu duyguyu nasip etsin,aratmasın.

Gelelim hazırlık mevzusuna sanırım biz ilk bebek arabası ve yatağını aldık. Biz bu ürünlerle ve mobilyaları ile ilgili kendimize hatırı sayılır bir bütçe ayırmıştık. Çok iyi olsun istedik. Bugün alıyor olsam bu kadarını alırmıyım? inanın bilmiyorum. Biz abarttık,ama  bu kadar abartmaya gerek yokmuş. Tabi bunları sonradan anlıyorsunuz.
Biz genel olarak alışverişimizi Agora Avm içinde bulunan Joker mağazasından yapıyoruz. Burada personeller ilgili sadece bazen kasalarda çok yığılma oluyor ve yavaş işliyor.

Bizden önce çocuk sahibi olan arkadaşlarımızın referansıyla  Bugaboo markasıyla tanıştık. Oldukça pahalı aynı zamanda da oldukça konforlu olan bu marka için bebek arabalarının Mercedesi deniyor.
Biz git gel bakına bakına Bugaboo Camelon 3 modeline karar verdik. bu arabanın tekerleklerinden 2 si büyük yapılmış arazi engebeliyse sarsmadan arabayı sürebiliyorsunuz. Üzerinde ki puset kısmı tamamen çıkıyor ve altta sadece mekanizması kalıyor. Üstü hem port bebe ,hem de normal oturabileceği puset oluyor. (birkaç ekipmanı değiştirince şekil değiştiriyor) yine bu ekipmanı çıkartıp Maxicosi veya Cybex sin oto koltuklarını bu mekanizmaya bir adaptör yardımıyla oturtabiliyorsunuz. Yani bu özelliklerden dolayı oldukça konforlu. Küçük tekerlekleri çıkarıp kumsalda sürebiliyorsunuz yine bu haldeyken sürdüğünüz direksiyonu aşağıya doğru çevirip mama sandalyesi olarak kullanabiliyorsunuz. Biz bu arabaya birde güneşe karşı koruyan rengarenk baskılı bir tente almıştık. Evet 1 yıl boyunca kullandık ama o da tadını çıkararak değil. Çünkü benim kızım arabaya binmeyi hiç sevmedi. sonraları arabayla dışarı çıkmak bize de zor geldi çünkü araba çok büyük ve hantaldı. Bagaja mecburen travel sistem olduğu için bölerek koymak zorundasınız.ve oldu da tatile çıkıyorsanız hiç şansınız yok bavulu artık arabanın üstüne mi bağlarsınız arkadan iple mi çekersiniz ne yaparsınız bilemem. Evet çok güzel ve  hiç sarsmadan bebeğinizi gezdirebilirsiniz ama keşke Bugaboo'nun tek elle kapanabilen daha küçük boyutlardaki Bee modelini tercih etseydik. araba çok güzel tavsiye ederim ama yukarıda yazan bilgileri kabul ediyorsanız. Ben arabayı ne mi yaptım 2. el piyasası olduğu için yarı fiyatına sattım.:) sonra kendimize yine 2. el baston model çok uygun fiyata bir Maclaren araba edindik. Çok ihtiyaç olursa kullanırız diye duruyor.

Bebek yatağını da yine bebek arabası ile birlikte aynı gün jokerden aldık. Yatağı diyorum ama aldığımız model hem beşik hem yatak. Nasıl  mı? ek parçaları var ve daha sonra yatağı büyütüp (yüksekliğini de ayarlayabiliyorsunuz) 7-8 yaşına kadar paşa paşa kullanıyorsunuz. Bizim planımızda da okula başlayana kadar bu yatağı kullanmak var. Yatağı Stokke markasından tercih ettik. Renkte ise Beyaza karar verdik. Hayalimde bembeyaz bir oda ve rengarenk mobilyalar vardı.
Bu alışverişimiz sonrasında alışveriş faslını yine ileri ki zamana erteleyip, hayallerimize devam ettik.

Ta ki 7. aya kadar. Artık doğuma iyice yaklaştığımız için ve benim kalan zamanımda bunlarla uğraşacak vaktim olmaz diyerek giyim alışverişine başladık.Ben tüm ihtiyaçlarımızı ''Fasulyenin günlüğü'' adlı hamilelik sürecini esprili bir dille anlatan kitabı örnek alarak yaptım. Bir çoğu gerçekten ihtiyacım olan şeylermiş ama gereksiz olanlarda varmış. O yüzden ben kendi listemi yapıp size daha sonra onu aktaracağım.Biz giyim ihtiyaçlarımızı M&S ve Gap mağazasından ve İzmir Alsancak ta organik anne bebek ürünlerinin satıldığı iki  mağazadan temin ettik.Bunlardan ilki  Mariposa mağazası. Buradan bornoz takımı ,hastane çıkış seti,battaniye, yatak tekstil ürünlerini birde üzerinde isminin yazdığı  yastık ve beşik süslemesini aldık.Momidea dan banyo organik şampuanları bakım kremleri yedek hastane çıkışını ve birkaç giyim eşyasını temin ettik.Jokerden ise biberon ,emzik,banyo küveti bez ve ıslak mendil gb. ihtiyaçlarımızı aldık.
 En sona mobilyaları bıraktık. önce evde oda düzenlemesi yaptık. Bizim odaya en yakın olan arka da fazlalık eşyalarında bulunduğu odamızı çocuk odasına çevirdik. Odayı beyaza boyamaktan vazgeçip çiçek sarısına boyadık. Sonra yatağı kurduk.Kalan mobilyalar için bir kaç yer gezdik. Bunlardan bazıları Meltem Mobilya,Bay Kepi, Çilek Mobilya,Mother Care,Sofa Dk ve Lıl Gaea idi. Biz Lıl Gaea yı tercih ettik. Hediye paketi gibi duran çok güzel rengarenk kat kat  bir şifonyer ve yine renkli tasarımda bir dolap ,2 tane raf ve adının yazılı olduğu ahşaptan bir bulut sipariş ettik. Doğuma 10 gün kala her şey hazırdı. Duvarlara birkaç sticker ekledik. Birde papatyalar ile süslü bir lamba bulduk koçtaş tan her şey içimize sindi ve biz Nisanı beklemeye devam ettik.

(Nisanın 2. el eşyalarını tutumlu anne de handenisan kullanıcı adı ile bulabilirsiniz)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...