OKUMA LİSTESİ - fi,çi,pi

Fİ-Çİ-Pİ


Hazır 31 martta nette yayınlanacak dizisi de çekilmişken gelin sevgili Azra Kohenin Fİ-Çİ-Pİ üçlemesinden bahsedelim.

Kitapta ana karakter Can Manay adında bir psikolog ama bununla beraber bir sürü ana karakterde var. Dizisi çekilmeden önce dizi olsa kim oynar ,kim başrol olur diye düşünüyordum. Can var Duru var Deniz ,Özge ve Bilge var... bu kadar ana karakterle örülen bir roman yani. Neyse oyuncular başarılı seçilmiş ama keşke tv dizisi olsaydı.

Gelelim kitaba; ilk gördüğümde isimlerini anlamlandıramadığım ve bana cinayet romanıymış gibi görünen bu kitaplarla tanışmam biraz geç oldu. Bir gün kitapçıda gezinirken arka kapaktaki yazı beni çok etkiledi çatlama cesareti gösteren tohumlar diyordu... bir arayış, bir olma hikayesi gibiydi...öyleymişte

Hikaye de aşk ,arayış,entrika,din,yardımcı tıp,cesaret,masumiyet,para ne ararsan var. Bir aşk romanı gibi başlayıp,farklı bir çok konuya değinen müthiş bir kitap serisi...Şiddetle tavsiye ediyorum. İçinde hem kaybolup roman karakterleriyle bir yaşıyorsunuz,hem de bilmediğiniz şeyler öğreniyorsunuz. Yazım dili akıcı,hikaye etkileyici. Bir akış var okumadan duramıyorsunuz,sürekli merak içindesiniz.Sonu ise bence sürpriz... hiç beklemediğiniz şekilde bitiyor. Zaten sonunda artık senin hikayen başlıyor diyor yazar.Yani sen ne istiyorsan devamını şekillendir kafanda artık...

Bu arada en başta da söylediğim gibi ben kitap isimlerini anlamlandıramamıştım. bir tek pi yi biliyordum. kitabı okurken zaten anlıyorsunuz ne olduğunu ama ben burda da bahsetmek istedim. Belki kitabı bu yazıdan sonra okumak isteyenleriniz olur diye...

Fİ - Leonardo Fibonacci tarafından keşfedilen altın oran dır. Ben Fibonacci dizilimini   ilk Dan Brown'nın DA VINCI CODE Kitabında okumuştum.  Bu dizilim Allahın güzel yaratma halidir diyebiliriz .Çünkü kollarınızda parmaklarınızda tüm uzuvlarınız bu sayı dizilimine göre oluşmuştur.Ne muhteşem değil mi?Tabiatta ki tüm  canlıların uzuvlarının oranıda fi olarak açıklanır. Mona Lisa tablosu,Mısır Piramitleri,kozalaklar ve ayçiçeklerin de de bu oran görülmektedir. işte Can Manay da Duru ya baktığında altın oranı fi yi görür.


Çİ- geleneksel Çin kültürü ve tıbbında yer alan terimlerden biridir. Çi'nin mevcut olan her şeyde yer alan "hayat gücü" veya "spiritüel enerji" olduğuna inanılmaktadır. Genellikle "hava" veya "nefes" olarak yabancı dillere aktarılmaktadır. Benim ilgi alanım olmasına rağmen ben bu kelimeyi bu kitapta öğrendim. Kitapta değişik bir yardımcı tıptan bahsedilir. anlatılan bir enerji alanı var Alinin Canı götürdüğü. İnanılası güç ama enerji gerçek ve enerjiden meydana gelmekteyiz. Birde Özge de gördüğümüz çi var onuda unutmamak gerek...

Pi- hepimizin okul yıllarından bildiği pi sayısı adını buradan alır. 3,14 sayısını temsil eder ve dairenin çapının hesaplanmasıyla ortaya çıkan sonuçtur. Bu serinin son kitabı her şeyin sonuçlandığı dairenin tamamlandığı her yaşananın yaşatana yaşatıldığı son kitap .Adı bu yüzden pi diye düşünüyorum. Bedel ödeme zamanı....:)











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...