Şahan Gökbakar'ın pide tarifi- Yaptım Oldu

Yemek konusunda ki merakımdan bahsetmiştim. Yapmayı da yemeği de severim. İşte bu nedenledir ki geçtiğimiz hafta sonu ne zamandır aklımda olan yapmak istediğim pide işine giriştim. Bildiğiniz kıymalı Nazilli pidesi. Hamur nasıl olur,taş ocağımız yok ki nasıl olur derken aklıma sevgili Şahan Gökbakar'ın geçenlerde ınstagram hesabından -hanıma pide yaptım diye paylaştığı video geldi.

Allahtan altına tarifini de yazmış. Tarife uydum başladım yapmaya Şahan Bey'in de fırında yapmış olması cesaret verdi tabi.Sonuç iyi ki yapmışım ilk denemeye göre enfesti. Sadece hamuru bir daha ki sefere daha ince açılıp,üzerine biraz daha yağ sürebilirmişim.

Tarifi hemen sizinle de paylaşıyorum,




Şahan Gökbakar Pidesi:

  • 500 gr un 
  • 2 çay kaşığı tuz
  • Aldığı kadar su
  • 1 paket hazır kuru maya
İçi harcı için:
  • 250 gr kadar kıyma
  • 2 domates rendesi
  • 2 büyük soğan rendesi
  • tuz
  • yarım demet maydanoz
  • 1 çyk karabiber
  • üzerlerine sürmek için tereyağı (miktarı isteğe bağlı)

Ben iç harcı kıymalı hazırladım,Tercihe göre kaşarlı,kuşbaşılı,sebzeli,sucuklu vs. hazırlanabilir.Gelelim yapılışına. Derin bir kapta un,su,tuz ve mayayı karıştırıyoruz. Yoğurduğumuz hamur hazırlanabilir kıvama geldiğinde 45 dak. dinlenmeye bırakıyoruz. Tabi önce sarıp sarmalıyoruz.Hamuru mayalarken sıcak ve karanlık ortama bırakmanız gerek.



İç harcı hazırlarken de tüm malzemeyi bir arada karıştırıyoruz. İç harcın katı değil sulu bir kıvamı olması gerekli.

Dinlenmiş hamuru yine un ektiğiniz tezgahta uzun pide şekli vererek yada fırın tepsinize göre yuvarlak şekil vererek açıyoruz. Çok incecik değil ama ince bir hamur olmalı. İçine malzemesini yerleştirip hem tepsinin altına hemde pidenin üzerine tereyağı sürüp fırına veriyoruz. Yaklaşk 10 dakikada pişiyor. Kenarları iyice kızarınca fırından alın ve yanına mis gibi süzme yoğurttan ayran yapıp afiyetle yiyin.

Teşekkürler Şahan Gökbakar...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...