ANNE-BEBEK Yeni doğan bebeğinize oda yapmalı mı yapmamalı mı?

Yeni doğacak bebeğimize hazırlık yaparken gündemde olup ta bir türlü karar verilemeyen konulardan biridir oda mevzusu. Kimine göre muhakkak yapılmalı iken kimi çok gereksiz bulur. Ama burada okuyacaklarınız tamamen benim fikir ve deneyimlerimden oluştuğuna göre bence kesinlikle yapılmalı sevgili anne adayları.

Şöyle ki yeni doğmuş güzeller güzeli bebeğinizin sizden çok eşyaya ihtiyacı oluyor. Bunların parça parça odalarda bulunması o derin lohusalık döneminde üstünüze üstünüze gelecek emin olun Artı aradığınızı bulamamanız da cabası. Ayrıca 6. ayda bebeğinizin kendi odasında yatmaya başlaması da özgüven gelişimi için çok önemli. Doktorlarda bunu öneriyor. Ayrıca anneler de çok rahat ediyor böyle olunca en azından ilk aşamada olmasa da uzun vadede kaymağını yersiniz.

Ben de ilk bakışta ne yapılması gerektiğini bilemedim. Sonra bu konuları yeni anne olan bir arkadaşımdan duyunca kesinlikle yapılması gerektiğini düşündüm ve hiç pişman olmadım. Aksine rahat ettim. Birde bebeğiniz doğduktan sonra bu tarz şeylere ayıracak vaktinizde kalmıyor. O yüzden müsait odanız varsa, bütçe ayırabiliyorsanız. doğumdan 1-2 ay önce muhakkak halledin derim.

Peki oda yapmaya karar verdiniz nelere dikkat edilmeli?

  • Öncelikle kokusuz bebek odaları için özel üretilen su bazlı boyalarla oda boyanmalı.
  • Tabi ki mobilyada da yine sağlıklı olan, işi sadece bebek mobilyası üretmek olan farklı tasarım yapan yerler yada her bütçeye uyan İkea tercih edilebilir.Bununla beraber Çilek Mobilya-Meltem Mobilya-Lil Gea-By Kepi-Mother Care bebek odaları tercih edilebilir.
  • Hareket eden tekerlekli bir beşik her zaman işinize yarar.
  • Eğer takım olarak değil de parça parça birleştirip alacaksanız. Hem beşik hem yatak olarak kullanılabilen bebek yatağı,giysi dolabı,şifonyer,tekli koltuk ilk aşamada yeterli olur.
  • Oda da yer azsa,dolap yerine şifonyer tercih edin derim. 
  • Alt açma üniteleri çok gerekli değil. Ama bütçeniz ve yeriniz varsa neden olmasın.
  • Tüm mobilyalar yerleştikten sonra bebeğiniz için oyun alanı kalmalı.
  • Halısı ,perdesi ve lambası da yine odayı uyumlu olmalı
  • Belirli bir konsepte bağlı kalarak oda oluşturabilirsiniz. Yada düz renklerde bir oda tercih edebilirsiniz
  • Odanın her yerine bir şey koymanız ve çok renkli yapmanız bebeğin ilgisini dağıtacağı için tercih edilmez denir.(ama ben renkli yaptım)
  • Yatağının sert olmasına özen gösterin. Bebekler için özel satılan yataklardan alın. Ve doktor tavsiyesidir 1 yaşına kadar yastık kullanmayın.
 Bizim tercihlerimize gelince,

 Biz kızımın  odasını rengarenk yaptık .Ama çok parlak renkler değil daha mat renkler kullandık. İlk yaptığımız alışveriş yatağıydı. Stokkenin tekerlekli ve büyüyebilen yatağını tercih ettik.Böylelikle beşiği istediğimiz odada konumlandırabildik. Gündüz salona akşam yatak odasına götürüyordum çok pratik ve kullanışlı oldu benim için. İlk 6 ay ek parça olmadan kullandım sonra ek parçayla büyüttüm.Görünüşe göre 1 yıl daha yani 2,5 -3 yaşına gelene kadar  böyle kullanabiliriz. Sonra bir ek parça daha ekleyip yaklaşık 7-8 yaşa kadar kullanabileceği bir yatak oluyor.Gerçi planlarıma göre ilkokula başladığına okul hayatına uygun bir oda düzenlemek istiyorum. İşte o sırada yatağı da yenileme düşüncesindeyim. Yatak demonte olduğu için onu 5.ayda aldık. Doğuma 1 ay kala da hazırladık.

Daha sonra dolap ve şifonyer bakmaya başladık.İzmir Alsancakta ki Lıl Gaea mağazasında aradığımız dolabı ve şifonyeri bulduk. Çok güzel ürünleri olan bir tasarım mağazası burası. Ve çizgileri stokke ye benziyor. Burada ki şifonyere ilk gördüğüm onda vuruldum. Her biri farklı renkte üst üste konulmuş rengarenk kutular gibi duran bir şifonyer. Hangi katta hangi rengin duracağını siz belirliyorsunuz. Ona göre üretim yapıyorlar.Bununla beraber yine her bir kapağının rengini kendim belirlediğim özel bir dolap yaptırdım. Her şey çok güzel ve rengarenk oldu böylece. Bu mağazada birde çok güzel aksesuarlar bulunuyor. Lambalar,raflar,halılar,küçük makaron şeklinde tabureler,abajurlar vesaire... Ben 2 tane de raf aldım biri kurbağa biri tavşan şeklinde.Birde üzerinde kızımın isminin yazdığı beyaz ahşap bir bulut aldım hepsi çok ama çok güzellerdi.

Odayı beyaza boyamak istemiştik ama son anda açık sarıya karar verdik.Perdeler için rengarenk halkalardan oluşan bir fon perde ve beyaz stor tercih ettik. Pembe,beyaz ve sarı papatyalardan oluşan bir lamba bulduk Koçtaştan kızımın odasıyla çok uyumlu oldu. Ve son olarak İstanbuldan çok ucuza mor üzeri pembe çiçekli bir orta bir küçük kilim alıp odanın dekorunu tamamladık.

Son olarak beyaz bir kanepe aldık İkeadan. Şu yatak olanlardan.Altında 3 çekmecesi var. Bazı geceler Nisanı burda ayağımda sallıyorum ,bazen beraber yatıyoruz. Çekmeceleri de baya geniş o bakımdan da kullanışlı oldu benim için.Güzel bir depolama alanı. Hemde daha sonra camın önüne yerleştirebileceğim güzel bir kanepe.

Beşiğin tam üstüne İkea dan aldığımız kuşlu stickerları yapıştırdık Çok güzel oldu.Umarım dekorasyonumuz size e fikir verir.

Nisanın odasını kullanmaya başlaması ise 6. ayda oldu. 6 ay başladığında doktorumuzun da tavsiyesi ile kızımıza hazırladığımız odayı sunduk. Özellikle böyle söylüyorum çünkü odasını ayırdık demek olumsuz negatif etki yapabiliyormuş bebekte. Anneden ayrılmanın travması gibi yani. O yüzden bebeğinizin yanında da bu tarz olumsuz kelimeler yerine oda hazırladık,odayı sunduk demek daha güzel. Nisan odasında hiç yabancılık çekmedi.Odası hemen yanımızda ki oda olduğu için kızımı çok rahat kontrol edebildim. Eğer çalışıyorsanız gece bebeğiniz emmek için çok kalkıyorsa bile Doktorum derki '' 6 aydan sonra gerekirse sen onun odasında uyu ama o kendi odasında uyusun. Yerde yat ama o rahat etsin. Daha sonra kendi odasına alışması çok zor derdi'' Şimdi görüyorum gerçekten farkındalığı çok yüksek ve şu an bunu yapmaya kalksam kendi odasında yatmayı reddederdi .Ama buna 6. ayda alıştığı için şimdi beraberce kaymağını yiyiyoruz. Ben emziremedim ama 7 ve 11 aylar arasında gece 5-6 kez kalktığı oluyordu zorlandım ama yaptım. Size de tavsiye ederim. Tabi ki de arada benimle de uyuyor ama keyif yapmak istediğimiz zamanlar...











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...