B12 Vitamini-Yada Eksikliği

İnsan 30 yaşına vardığında artık vücudunda değiştiremeyeceği bazı şeyler oluşuyor bence. Metabolizmanız yavaşlıyor. Vücut tipiniz oturuyor ve artık daha yavaş kilo alıp daha yavaş kilo veriyorsunuz. Vücudunuzda bazı şeyler kalıplaşıyor.
 Ben de öyle olmuştu. 30 yaşından sonra eski esnekliğinizi tekrar bulamıyorsunuz ve artık kalıplaşan karın ,kalça ve göğüs şekliniz hep öyle kalıyor. Tabi ki çok sağlıklı beslenip spor yapanlar için bu çok geçerli değil. Bu sonuna kadar sağlıklı beslenmek isteyip,yemeği yemek olarak değil de sanat gibi gören özellikle de bu yaşına kadar neredeyse hiç spor yapmamış olan bendeniz ve benim gibi arkadaşlar için geçerli bu söylediklerim.

Şu an 33 yaşımdayım ve hayatımın hiçbir döneminde sağlıklı yaşamaya ve spor yapmaya bu kadar istekli olmamıştım.
 Spor dediğim de öyle çok zorlayıcı şeyler değil aslında yoga istiyorum neden mi? hem vücudum hareket edip esneyecek hemde ruhum ilahi yaratıcıya biraz daha yaklaşacak böylece. Hem spor hem tasavvuf aşkı diyelim biz buna...

Çünkü artık korkuyorum sağlıksız olmaktan neden mi? çünkü anne oldum. Hareketsizlik beni zorlamaya başladı.Karşımda çok hareketli bir çocuk var ve ben ona eşlik edememekten çok korkuyorum.
 Bazen yere oturup oyun oynuyoruz ve ben kalkarken zorlanıyorum. özellikle doğumdan sonra bu daha çok ortaya çıktı.
Tabi bunu yanında ya bana bir şey olursa kızım ne yapar korkusu da var.Bu yaşıma kadar hiç ölürsem diye bir korku duymadım. Hep sevdiklerimi kaybetmekten korktum.Ama şimdi sağlıklı olmak için ekstra çaba sarf etmem gerektiğini düşünüyorum. Ölümü tabi ki de kimse değiştiremez ama en azından hayattan aldığımız keyfi ve yaşam standardımızı böylece yükseltebiliriz.


b12 nelerde bulunur ile ilgili görsel sonucu


Gelelim konumuza; lise yıllarımdan beri yaşadığım nefes darlığı ve burnumdan yeterince nefes alamama problemim var. Bazen çok, bazen az ama 16 yıldır hep var. Yazları daha çok oluyor. Sanırım sıcak ve nem etkiliyor.
15 yaşındayken ilk nefes alamadığımı hissettiğimde doktor psikolojik olduğunu söylemişti. Yani bugünün panik atağı. Nefes alamadığımı düşünürsem evet gerçekten nefesim daralıyor. Ama bu konuşurken bile oluyordu.Neden daha önce üstüne düşmedim bilmiyorum.Daha sonra evlilik ile ilgili sağlık raporu alırken öğrendim ki bende talesemi var.Yani akdeniz anemisi taşıyıcısıyım. Ve vücuda etkileri aynı.Nefes darlığı,halsizlik,yorgunluk...

 Ama Aralık ayında bu nefes problemi göğsüme sancı girmesi sonucu iyice beni telaşlandırdı. Kalple ilgili rahatsızlık olabilir mi diye düşünüp bir dahiliyeye göründüm. Gerekli görürse göğüs hastalıkları ve kalbe yönlendirir diye düşündüm. Ekg çekildi. Ciğer filmi çekildi ,detaylı kan testi yapıldı. Çıkan sonuç B12 eksikliği ve folik asit eksikliğine bağlı anemi.
Düşünün ki 200-600 aralığında olması gereken B12 bende 150. Folik asit ona keza. 2 hafta iğne tedavisi gördüm. Birde folik asit kullandım. Şikayetlerde azalma olmazsa diğer branşlara yönlendireceğini söylemişti doktor.

Tedavi süresince hatta bittikten sonra bile sıkıntılarım hiç kalmadı. Ama buna devam etmek gerekiyor. Çünkü vücut B12 depolarını boşaltıyor.

B12 vitamin eksikliği nelere neden olur;

(edindiğim bilgilere göre)

  • Nefes darlığı
  • Yorgunluk
  • Halsizlik
  • Unutkanlık
  • Uykusuzluk
  • Sinirlerin yıpranması
  • Depresyon
  • Kramp
  • Çarpıntı
  • Kansızlık
Anlayacağımız B12 her derde deva. Canan Karatay bununla ilgili her hafta yada 15 te bir B12 iğnesi yapılmasını tavsiye etmiş. Tabi bu tamamen doktor kontrolünde olmalı.
Yada doktorunuz önerirse vitamin hapı şeklinde de alabilirsiniz.

Bununla beraber yediklerimize de dikkat etmeli ve aşağıdaki besinleri bolca tüketmeliyiz;
  • Süt ve süt ürünleri
  • Yumurta 
  • Tavuk
  • Ciğer özellikle de kuzu ciğeri
  • Deniz ürünleri hem balık hem kabuklu olanlar
  • Kırmızı et
  • Portakal
  • Yer fıstığı
Evet sevgili okur kendini iyi hissetmek için koş sende doktoruna ve kan testlerini yaptır. Doktorunun verdiği ölçüde de vitaminini almayı unutma. Baksana B12 nelere kadir. 

Sağlıkla ilgili hiçbir akademik bilgim olmadığını ve tıp eğitimi almadığımı bildirmek isterim. Burada yazılanlar benim yaşadıklarım ve okuduklarımdan ibarettir. En doğru bilgi için lütfen doktorunuza danışın.

resim ve dataylı bilgi için;
www.b12vitamini.gen





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...