2-3 Yaş Çocukla Aktiviteler

Artık gözünüz arkada kalmasın. Ayaklarınızı uzatıp biraz daha hayattan keyif almanın kendinize zaman ayırmanın, görünümünüze çeki düzen vermenin 2 yıldır ertelediğiniz tatile çıkmanın vakti geldi.
Ne tatili çocuğu büyüttük evet ama euro olmuş 5,70 dolar 4,86 dediğinizi duyar gibiyim. Çünkü bende 2 yıldır çıkmadığım tatili planlarken sürekli döviz artıyor.Dur bugünde erteliyim deyip duruyorum. Konu bu kadar gündemde ve bazı firmalarda iş sonlandırmaya kadar giderken bahsetmeden geçemedim.Ekonomi duvara toslamış durumda.Seçime kadar kesin böyle sürecek ama sonuç ne olur bilinmez. Belki seçim sonrası da devam edecektir.Neyse konuya neşeli başlamıştım ama gülümsemem yarım kaldı. Umarım kimse işinden olmadan hükümet bir önlemini alır.

Konumuza gelirsek dediğim şu ki sevgili anne artık karşında çenesi düşük, mükemmel bir arkadaş duruyor.Bu mükemmel arkadaşa senin de eşlik etmen bütün yorgunluğunu alacak ve gününü aydınlatacak inan.
Benim gibi çalışan bir anneyseniz bazen çok yorgun olup oyundan uzak kalabiliyorsunuz. Özellikle de hafta içi çok az görüşebiliyorum kızımla gündüz uyumadıysa en geç 9 da uyuyor ve ben 7 gibi evde oluyorum. Yemeğini yedir,kendin de ye geriye oyun için vakit kalmıyor maalesef.

Ama elimden geldiğince ya benimle yada ailecek keyif alabileceğimiz oyun ve etkinliklerle vakit geçirmesine özen gösteriyorum.
Burada size  Nisanla beraber yaptığımız birkaç aktiviteden bahsedeceğim. Çocuğu 2 yaşına yaklaşan annelere rehber olması dileğiyle;


  • Öncelikle 2 yaşın benlik arayışı devam ettiği için çatışmalar ve öfke krizi yaşadığımız dönem devam ediyor. Ben bazen sakin kalamayıp sesimi yükseltebiliyorum. Ama sonrasında çok vicdan yapıyorum. O yüzden kendime; üstünü değiştirmediğin de ,bezini değiştirmediğin de ,dışarı çıkmak üzereyken kendini yere atıp hayır gitmicem diye ağladığında yada yasak olan bir şey için tutturduğunda sakin kalmaya gayret ediyorum. Evde babası varsa bir müddet yanından uzaklaşıyorum yada sarılmaya çalışıyorum.
  • En güzel ve özel etkinliğimiz çevremizi el ele gezinmek. Gezerken gördüğümüz hayvanlar ,ağaçlar, çiçekler, arabalar hakkında konuşuyoruz. Bazen kuşlara el sallıyor Nisan ,içim umut doluyor.
  • Hayvanat bahçesine çok gidiyoruz. Çünkü Nisan  hayvanları çok seviyor. Hemde tüm hayvanları tanımış oldu böylelikle. Hipopotamı bile gördüğünde ne olduğunu bilip söylemesi hoşuma gidiyor.Hemde hayvanlara karşı farkındalığı artıyor ve hangi hayvanın nerde yaşadığını ne yediğini sürekli bana soruyor ve kayda alıyor.
  • Park yegane nefes aldığımız ortam. Babam ve Nisan bütün gün parktalar. Aynı benim çocukluğumda ki gibi  kuduruk bir çocuk nisan erkek çocuğu gibi. Parkın eve yakın olması bizim için avantaj tabi. Orada mahallenin çocuklarıyla da tanıştı hepsinin ismini biliyor ve onlar parkta değilse sıkılıyor. Arkadaş edinmesi ve onları sevmesi çok hoşuma gidiyor. Çünkü aile ne kadar kalabalık olursa olsun ,biz ne kadar onunla oynarsak oynayalım kendi yaşıtıyla oynamanın bence onun gelişimine çok katkısı var. Hafta sonları kahvaltıdan sonra 1 saat parka çıkıyoruz. Birde akşamüstü 1 saat parkta oynayıp biraz turlayıp evimize gidiyoruz. Bazen parktan dönmek kriz yaratabiliyor o ayrı tabi. İmkan dahilinde olabildiğince çok parkta veya oyun kulüplerinde bulunmasına olanak tanıyın sizde.
  • Beraber yemek yapmak bize çok iyi geliyor. Okuduğum bir kitapta yemek yapmanın çocukların 5 duyusuna da hitap etiğini söylüyordu. Hem yapımında kendi parmakları olan pişmesine hazırlanmasına şahit olan kokusunu duyan,fokurdamasını izleyen çocuklar o yapılan yemek yada kek ,kurabiye her neyse onu iştahla yiyiyor. Biz her hafta sonu muhakkak beraber mutfağa giriyoruz.
  • Evde beraber şarkı söyleyip dans etmek  ki şu sıralar uzaylı dansımız çok moda. Bu dans etme olayı bizi çok motive ediyor ve çok eğleniyoruz. Anne, baba çocuk  dans ediyoruz hep beraber.
  • Resim yapıyoruz. Dışarıda gördüğü şeylerin ve hayvanların resimlerini yapıyoruz. Nisan da çok güzel balık çiziyor.
  • Kedi ve köpekleri beslemeye ve sevmeye çıkıyoruz. Her köşe başında kedi köpek muhakkak var. Hayvanları ellemesine ,sevmesine müsaade ediyorum.Bende çocukken böyleydim. Hayvanları kucağımdan indirmezdim. Eğer ki sizin ısırır ,yaklaşma,pis onlar ,bırak gibi söylemleriniz varsa çocuğunuz bilin ki hayvanlardan korkacak ve hayvan sevgisini içinde barındıramayacak.
  • Yaşına göre bir bisiklet yada  scooter edinin. Hem hareket etsin hem eğlensin.
  • Ormanda temiz havada yürüyüşe çıkıp yaprak toplayın. Onları boyayıp yada boyamadan kağıtlara yapıştırın.Çiçek toplamak ta çok hoşlarına gidiyor.
  • Evde bebekleriyle sizi taklit edeceği oyunlar oynarken sizde ona eşlik edin. Meslekleri öğrenmesini sağlayın.Doktorculuk,öğretmencilik gibi oyunlar oynayın.
  • Ve bol bol kitap okuyun. Masal anlatın.(Masalları olduğu gibi değil onun anlayabileceği şekilde değiştirerek anlatın) Evde çocuk kitap görmüyorsa ve sizde kitap okumuyorsanız çocuğunuzun kitap okuma alışkanlığı kazanmasını beklemeyin.
  • Bir aktivite masası hazırlayın. Renkli kağıt ve stickerlardan edinin. Çocuklar için satılan küçük makaslardan alın. Kesip boyamasına,yapıştırmasına hayal gücünü kullanmasına izin verin.
  • Oyun hamurlarıyla şekiller yapıp oynayın. Bir çok anne duyduğum kadarıyla hamurlar her yere yapıştığı için çok taraftar değil hamura.Ama bence çok güzel vakit geçirebiliyorlar hamurla. Ben bile oturup oynuyorum. Bence izin verin bu yaşı bir daha gelmeyecek el becerisi ve ince motor gelişimi için bence çok ideal. Evi temizlersiniz geçer.
  • Kreş ,okul fikrine gelince eğer bakacak kimseniz yoksa tabi ki de ona göre bir yol izlenilir. Ama bakan birileri varsa ve gözünüz arkada kalmıyorsa 4-5 yaş okul için daha uygun diye düşünüyorum. Tabi ben eğitimci yada sağlıkçı değilim en doğrusunu size onlar söyler. Bu benim fikrim 3 yaşındaki çocuklar kreşe bırakıldıklarında çok ağlayıp,çok zor alışıyorlarmış. O yüzden mecbur değilseniz bırakın 4 yaşına kadar oyunla öğrensin.  
Nisan bu kış başı Ekim ayında 3 yaşını dolduracak. Ben bu sene için haftada 2 gün oyun kulübü,jimnastik yada bale gibi bir etkinlik düşünüyorum. Hem onu yormayacak ,hem hareket ettirecek ,hem yeni insanlarla tanışmasını sağlayacak bir şeyler olsun, hemde biraz sorumluluk alsın istiyorum. Tabi ki önce deneyeceğiz baleyi sevmezse jimnastik onuda istemezse sevdiği şeyi ,ilgisi olan faaliyeti  bulana kadar aramaya devam edeceğim.

(Burada anlattıklarım kızımla benim deneyimlerinden oluşmakta. Benim mesleki ve akademik olarak sağlık ve eğitim konusunda bilgim olmadığından en doğrusu için doktorunuza yada eğitim danışmanına başvurmanızı rica ederim.Biz kızımla sadece deneyimliyoruz.)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...