Haydi Kızlar Kalkın Kına Yakmaya- Part 3

Kına gecesi istemeyen arkadaşlarımı bazen anlamıyorum. Kına bence gelmiş geçmiş en güzel adetlerden ,göreneklerden biri. Bunun yanında kız kıza yapılanı bence daha makbul. Tabi iki ayrı şehirdense gelin ve damat o zaman pek kız kıza olamıyor.Yada 2 taraftan birinin adeti daha farklıysa. Bay bayan oluyor kına gecesi. Ama yine de diyorum ki kız kıza yapılanı bambaşka. Eğer ki kınayı böyle yapma şansınız yoksa o zaman bir bekarlığı veda partisi güzel gider.

Ben ne mi yaptım? Tam anlamıyla çok eğlendiğim,eğlendirdiğim harika bir kına gecesi yaptım. Aslına bakarsanız nişanım düğün gibi coşkulu olmuştu. Kına ona keza. Ama düğün mükemmeldi. Bu konuda sanırım mütevazi olamayacağım. Gelen şenlendiren enerjisini katan herkesin eline ayağına sağlık. Gelelim konumuza;


  • Kına organizasyonu için  her zaman ki gibi kendime başvurdum.Bizim her zamanki mekanımız olan Girit Boranide sadece bayanlara özel bir kına gecesi organize ettim. (şimdi işletmecisi değişti ve mor beyaz catring aynı yerde hizmet veriyor.)
  • Müzik işini ise bu sefer saz ekibiyle çözdüm .
  • Aperatif hazırlanan kurabiyeler ,pastalar ve özel yaptırdığımız cup cakeler,özel sebilde sunduğumuz limonatamız  bir masada yerini aldı
  • Kına hazırlık alışverişinin tamamını kemeraltı ve kızlarağası civarından tamamladım
  • Kıyafet olarak çingene eteği (karışık renkli bol ipek kumaştan tiril tiril bir etek hayal etmiştim.) ve üzerine büstiyer (dore rengi)  dikmeye başladı annem.Fakat kınaya 3-4 gün kala istediğim gibi olmadığını gördüm. İçime sinmemişti. Etek istediğim kadar kabarık değildi. Büstiyer ise hiç hayalimdeki gibi değildi. Hemen bir şeyler bulmam şarttı. neyse ki Alsancak ta bir butikten (Eliza) kostüm tarzında bana göre absürd ama içime sinen bir kıyafet buldum.( Tabi son dakika olunca bana pahalıya patladı ve 450 Tl verdim) Omuz kısmı vatkalı,beyaz kenarları dore pul işlemeli bel kısmı fileden mini beyaz bir elbise. Elbisenin tarzının yunan tanrıçalarının sembolize edildiği kıyafetlere benzemesi de içime kat be kat su serpti. Elbisenin arkasında ise etek kısmının üzerinde uzun dore renkli alacalı bir şifon kuyruk vardı. Bunun üzerine bir Hürrem tacı harika olurdu. Onuda buldum.

damat kapıdan baktığında yakaladık...
  • Ayakkabımı Karşıyaka Çarşıda bulunan Erşen mağazasından aldım.(Hala varmı bilmiyorum) Beyaz arkası açık bir stiletto tercih ettim.Aayakkabının ön burun kısmı ise sarı renkle kaplıydı.Ve elbisemle tam uyum sağladı.
  • Saçlarımı her zaman ki gibi sevgili kuaförüm Koray yaptı. Tabi Ebruda makyajımı. (Ebru- Koray kuaför hatay bahçelievler) Saçlarımı kıvır kıvır yapıp, üzerine de Hürrem tacımı oturttuk.


  • Bindallı alıp üstümü değiştirmek istemedim. Sadece hakim yaka kırmızı bir pelerin aldım elbisemin üzerine ,birde kırmızı başörtüsü. Kına yakılırken pelerinimi giydim.Ama şimdilerde çok güzel kabarık kınalıklar yapıyorlar. Birer saray elbisesi gibi duruyor hepsi. Müthiş kaftanlar var. Onlardan muhakkak tercih edin derim.
  • Kına yakmak için bir tepsi ve 2 tanede sepetimiz vardı . Biri kuzenimin birini ise biz almıştık. Birini kına ve çerez dağıtmak için diğerini ise hediyelikleri vermek için kullandım. Kırmızı kenarlarında kocaman gülleri olan taçlardan yaptırdım. Kırmızı tefler aldım.Herkese hediyelik 1 er tane şal aldım.
  • Bunun yanında fotoğraf için çerçeve ve konuşma balonlarından aldım.
  • Kınayı yengenize yaktırmayı unutmayın. Kayınvalidenize de kına içine avucunuza altın koydurtmayı... Bunlar güzel adetler.
  •  Birde kına için çok hoş davetiyeler yapılıyor şimdilerde. Ben tüm kına davetiyeleri ve zarf üstü yazılarımı eşimle beraber kendim yaptım.Dışarıda yaptırmak istemezseniz kendinizde halledebilirsiniz.
  • Kına şarkılarına gelince Yeşim Salkımın söylediği haydi kızlar kına yakmaya şarkısını, yüksek yüksek tepeleri ve ramo şarkısını muhakkak çalın derim.
  • Bu işleri tam anlamıyla halledip, kına tahtınızı bile ayağınıza kadar getirip tam bir Osmanlı havasıyla kınayı organize eden şirketlerde var. Aklınızda olsun.
  • Tarzınız bu değilse daha modern bir şey hayal ettiyseniz inanın onu da yaparlar. O zamanlar araştırmıştım fakat şuan şirket adı veremiyorum size ne yazık ki.
  • Kına yakıldıktan sonra bereket testinizi de kırmayı unutmayın. Birde başınızda kına şekeri kırdırtmayı tabi. Bereketiniz bol olsun...

Çok eğlendiğimiz, bolca güldüğümüz hiç oturmadığımız bir kına oldu bizimkisi. Düğünle arasında 2 gün es verdik. Dinlenip enerji topladık bence böylesi daha iyi oluyor. Size de tavsiyemdir. Hemen ertesi günü düğün yapmayın. Önce kınayı sindirin ,sonra düğün... 

Hediye olarak alternatif ojeler, küçük el aynaları ,elma şekerleri,sukulentler,gelin telleri,ruj vs. dağıtabilirsiniz sizde.

 İçinize bolca sinen çok oynayacağınız bir kına umarım size de nasip olur...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...