Nedir bu Lagom?

Nedir bu lagom? hakkında kitaplar yazılmış sadelik barındıran İsveç in dekorasyon biçimi ve hayat uygulaması demekmiş. Yani sadece dekorasyon olarak değil hayatta da sadeleştirme demek.Hatta her anlamda kullanılıyormuş yani yemekte de ne kadar yiyeceğini belirlerkende kullanılıyor lagom .Ne az ne fazla anlamında gibi gibi.
 Her şeye lagom yani. tamamen İsveççe bir kelime olan lagom beni de duyduğumdan beri çok eğlendiriyor. Deyim gibi motto gibi her şeye LAGOM.

Bence bizlerde, yurdum insanı da uygulamalı bu lagom'u. Neden mi? hayatımızı zihnimizi berraklaştırmaya sadeleşmeye ihtiyacımız var bence. Bir kere İsraf olmaz hayatımızda. Ne yemekte ,ne parada ,ne kıyafette ,ne evimizde, ne dolabımızda. Sadece beğendiğimiz yada gözümüz takıldığı için almayız alacaklarımızı o zaman. Gerçekten ihtiyaçsa alırız.Dolabımız 1 sezon boyunca kullanmadığımız ,kullanmaya fırsat bulamadığımız şeylerle dolmaz. Hem de tasarruf yapmış oluruz.


lagom uygulama görselleri ile ilgili görsel sonucu
Lagoma örnek yerleşimler...


Ben kullanmadığım her şeyi durumuna göre değerlendiriyorum. Ya veriyorum,ya satıyorum,ya atıyorum... Çünkü kullanılmayan tamir bekleyen ,kırılmış ,örselenmiş, kurumuş her şeyin evdeki enerjiyi etkilediğini düşünüyorum. Yani hem enerji alanımı, hem zihnimi ,hemde yaşadığım yeri sadeleştirmiş oluyorum böylelikle. O yüzden çok tuttum bu uygulamayı.

İsveç te eşitlik çok önemli bir kavrammış birde. Yetersiz olanın yerilmediği, başarılı olanın kimsenin gözüne sokulmadığı, içinde iyilik barındıran destek barındıran ne güzel bir yermiş. Ne yalan söyleyeyim gezmek hatta gidip yaşamak istedim bir an anlatırken. Yurt dışı seyahat listemde yerini aldı hemen. Tabi kısmet ne zamana bilinmez :)

İkeayı neden bu kadar sevdiğimi de şimdi anladım. Yeni eve geçtiğimde tüm mobilyalarımı ikeadakiler ile değiştireceğim. Çünkü orası bana huzur veriyor.Yaşasın lagom,yaşasın İsveç....

c3cd212c9ec0dd8a02f5690df9b5d963.jpg
Lagoma örnek yerleşimler...

Netten bilgiler;

En ünlü İsveç atasözlerinden biri "Lagom ar bast". Türkçesi "Kararında olan ,en az ziyafet kadar güzeldir." Lagom kelimesinin (dolayısı ile kültürün) kökeninin İsveç'in geçirdiği uzun kıtlık döneminden geldiği düşünülüyor. Bir başka açıklama da Vikinglere dayanıyor.

Viking kültüründe masanın etrafında bir boynuzun içinde yemek ve içecek elden ele geçirilirken "Racka laget om" (boynuz masanın tüm etrafını dolanacak) denirmiş ve her kişi kendi payını yeterli miktarda ve diğerine de kalacak şekilde alırmış. "Laget om" zamanla kısalıp lagom olarak kalmış.


Lagom kavramı sadece havadan sudan konuşmalarda değil, günlük yaşantıdaki eşitlik, denge, adalet kavramlarıyla da kendini gösteriyor. Bu felsefeye göre kişinin yiyip içmesi, harcaması, sahip olması, çalışmasının yeterince ama aşırı olmaması gerekiyor. Ortalama ömür beklentisi 103 olan İsveç'ten bu konuya dair öğreneceğimiz sırlar olduğu kesin.
Uzmanlar bugün lagom kavramını hayata geçirirsek 10 yıl daha uzun yaşayacağımızı iddia ediyor. Peki ama nelere dikkat edeceğiz. İlk nokta ödem. Sağlıksız bir yaşam biçimi sebebiyle vücut su tuttuğunda bizi hasta eden serbest radikaller artıyor. O yüzden kararında beslenmek gerekiyor. Ayrıca lagom'un spor, uyku, ruh hali gibi konularda uygulamaları var. Yani;
  • Düşük tempolu yürüyüş yapmalı
  • Düzenli beslenmek gerekli
  • En az altı en çok 10 saat uyumalı

resimler;
https://girlmakeyourmove.com
bilgi;
www.isvecgundemi.com



Yorumlar

  1. Merhaba 💙 Lagom hakkında yazdığım ''Ne Çok Az Ne Çok Fazla ‘’Tam Kararında’’: LAGOM'' başlıklı yazımı izniniz olursa sizlerle de paylaşmak isterim. https://www.tarz2.com/ne-cok-az-ne-cok-fazla-tam-kararinda-lagom 💙 Daha sade ve ferah bir yaşam dileğimle... 💙

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...