Kızımın 1. Yaş Partisi

Bedenen ve ruhen biraz olsun rahatladığınız ömrünüzdeki en heyecanlı günlerden biridir çocuğunuzun 1 yaş kutlaması. Hele ki ilk çocuksa. Benim de çok heyecanla bekleyip gerçekleştirdiğim kızımın 1. yaş günü partisinden bahsedeyim biraz size.





Daha önce de bahsettiğim gibi ben organizasyon ve yaratıcılık konusunda kendime güvendiğim için ve çok okuyup yeni fikirler ile sürekli karşılaştığımdan imkanım ve vaktim varsa organizasyonlarımı kendim yapıyorum.( Buna düğün organizasyonum da dahil) 
Gerçi kızımın 1. doğum günü işe yeni başladığım döneme denk geldiği için fırsatım çok azdı. Ve hiç motive değildim. İyi bir organizasyon firması araştırdım. Bir iki tane bulabildim. Onunda kimisi çok yüksek fiyat verdi,kimisi vakit yok sipariş alamam dedi. Yani bu sefer yapmak istemeyip başkası ile organize olacaktım. Ama kısmet iş başa düştü iyi de oldu. Hem çok uygun fiyata mal ettim. Hemde 1 gün içinde hallettim.

Doğum günü için melek konseptine karar vermiştim. Bu yüzden ana renk beyazdı. Beyaza da uçuk pembe ve lilalar eşlik etti. Kendim için H&M den kırık beyaz kolları volanlı bir elbise tercih ettim. Eşime de kırık beyaz bir gömlek aldım. Birde Nisanla ikimizin takacağı somon çiçekli ince bantlardan buldum. Kombinimize çok uydu.Nisan için bir kaç yere baktım. Bebek ve çocuk giyimde böyle şık kıyafetleri satan çok iyi markalar yok. Birde çok pahalı. Fiyatına rağmen almayı kabul ediyorsunuz fakat istediğiniz gibi bulamıyorsunuz. Biz de tesadüfen Mayoralden yine kırık beyaz üstü kalın penye etek kısmı güpürlü tül olan bir elbise aldık Nisana. Altına giyeceği simli babetleri de vardı. Harika oldu.


Kıyafet kısmını hallettikten sonra. Kemeraltında parti malzemeleri satan bir dükkandan balon, küçük kolonya şişeleri ve kolonya ,mum ,pembe küçük poşetler ve masanın kenarlarını süsleyeceğim kağıttan balonlardan aldım.Birde çocuklara vermek için haleli melek taçları ve köpük püskürten oyuncaklardan aldım.


Organizasyon için bununla birlikte yine kemeraltında ofsetçilerin olduğu yerde ki bir reklam ajansına
duvar panosu,duvar afişi ,kızımın resminin bulunduğu magnet,kitap ayracı ve Nisana iyi dileklerin yazılacağı kartlar yaptırdım. Reklamcı 2 gün sonra tüm siparişimi teslim etti.
Paşabahçeden de herkese limonata bardağı aldım.Üstü kapaklı olanlardan.



Pasta için eşimle çok sevdiğimiz Alsancak ta ve Alaçatıda yerleri bulunan Fransız Pasta hanesi Leone den üstü pembe ve lila drajelerle süslü tek katlı bir pasta yaptırdık.



Mekan için ise her zamanki gibi Girit Boranideydik. Bu sefer sabah 10 da başlayan bir kahvaltı organize ettik. 30 kadar davetlimiz vardı. Sabahtan Boraniye gidip süsleme ve yerleşim işini hallettik.
saçlarıma kendim fön çektim. (maalesef vakit yoktu)Önce kahvaltı ettik. Sonra kutlamayı yaptık. Nisan o gün çok huysuzdu. Uyanıp oraya geldiği için çok ağladı. Biraz onun huzursuzluğunu yaşadık.

Güzel geçti ama hiç bir şey anlamadım diyebilirim. Hele bebekler hiçbir şey anlamıyor. Neyse nefsimiz köreldi ve güzel bir anı olarak kaldı bize.

Nisana hatıra yazılan kartları saklıyorum.Onun için aklı erdiği zaman okusun diye. Kolonyalar ,magnetler kitap ayraçları ,paşabahçeden alınan limonata bardaklarını  ve çocuklar için hazırladığım köpük oyuncaklarını hepsini yine kendi hazırladığım üzerinde kızımın resmi olan poşetlere koyarak hediye ettim.


Bununla beraber sizlere fikir olması adına bir plan hazırladım,

  • Organizasyonu kendiniz yapacaksanız 15 gün önceden kafanızda netleştirin
  • Evde mi dışarıda mı yapacaksınız karar verin. (Öğlen yada sabah kutlamaları 1. yaş için çok uygun)
  • Dışarıda yapacaksanız mekan seçip anlaşmanızı yapın.
  • Konsept belirlemek her zaman işleri kolaylaştırıyor. (melek,gökkuşağı,taş devri,mıckey m
    ouse ve arı maya benim düşündüklerimdi. Şimdilerde pony atlarını çok seviyorum)
  • Pasta da şeker hamuru çok şık duruyor. Fakat illa gerekli değil. tadı yerinde bir pasta her zaman iş görür. (şeker hamuruna karşı değilim. ilk 2 doğum gününde kullanmadım ama belki 3. yaşında kullanırım)(kızımın mevlütünde ve nişanımda şeker hamuru kullanmıştım)(pasta için Şekerden Düşler,Leone,Özsüt,Mıld Çikolata tavsiyemdir)
  • Hazırlık olarak konsept baskılı limonata bardakları,servis ürünleri,su şişeleri,amerikan servis peçete,duvar panosu,duvar afişi,davetiye, balon ,kağıt fener kullanabilirsiniz
  • Hediyelik ise magnet,oda kokusu lavanta keseleri,kolonya,lolipop,şeker hamuru baskılı kurabiye,kitap ayracı,köpük oyuncak,yumurta oyuncak,taçlar,elma şekeri vb düşünebilirsiniz. Yada herkes için kaçuv,koruncuk vakfı gibi yerlere bağışta bulunabilir,belgelerini misafirinize hediye edebilirsiniz.
  • Çiçek tohumu yada yıldız hediye edebilirsiniz.(yıldız hediye etmek için nette araştırma yapabilirsiniz)
  • Ailece konsepte uygun kıyafet seçin derim. Fotolarda güzel çıkıyor.
  • Profesyonel bir fotoğrafçıyla fotoğraf için anlaşabilirsiniz. Bu sizi bir zahmetten kurtarır.
  • Bebek kıyafeti için Goose,B&G,Mayoral ve  Gap mağazalarına bakılabilir. Yada tasarlayıp diktirebilirsiniz. (2. yaş günü için Teyzem tasarlayıp bir elbise dikti Nisana süper oldu)
Rehber olması dileğiyle gününüz güzel geçsin.Bebeğinizin birinci yaşı kutlu mutlu olsun...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...