Üç Kız Kardeş-2018 6. Kitap

İclal Aydın dan bomba bir kitap gelmiş yine. Bu kadını çok seviyorum. Nostaljisini, mütevazılığını, okurlarıyla arkadaş olmasını,şiir okumasını... Yaptığı her işi güzelleştiriyor bu kadın...Birde kedileri var ki hepsi birbirinden güzel... Her canlıyı sevip,sayan bir kadın uzaktan tanıdığım kadarıyla. Bir o kadar da iyi oyuncu kendisi.

Çok yakın zamanda neredeyse arka arkaya 2 kitap çıkardı. Unutursun'u bitirdim, aynı gün  Üç kız kardeşin geleceğini öğrendim.



Hikaye adından da anlaşılacağı üzere üç kız kardeşin ve onları sarmalayan sıcacık bir ailenin hikayesi. Aynı zamanda Ayvalıkta başlayıp,İstanbul'a uzanan ve sonra yine Ayvalığa dönen samimi sıcacık bir roman.

Ayvalık ah o güzel Ayvalık ve Cunda Adası çocukluğumda neredeyse 4-5 yıl her yaz ziyaret ettiğim güzel Ege kasabası. Okurken Ayvalığın sıcak esintisini hissettiğiniz,sanki taş evlerinin olduğu sokaklarda siz büyümüşsünüz gibi sizi alıp götüren Ayvalık...

Kitaba gelince Türkan,Dönüş ve Derya... Ayvalıkta yaşayan büyüyen bu üç genç kızdan Türkan daha  neredeyse kitabın başında gelin oluveriyor.Henüz hikayesini okumamıştım nereye gitti bu üçüncü kız kardeş diyorsunuz önce sonra kitabın ortalarında hop tutup çekiveriyor Türkan sizi kendine. Kitabı yarılayınca daha bir keyifli oluyor okuması daha heyecan sarıyor sizi.

Bu üç kardeşten Türkan evlenince, arkada kalan iki kardeşin birbirine düşman olacağını düşünüyorsunuz.Hikaye biraz onu hissettiriyor size.

 Anneleri öğretmen ve biraz müdahaleci bir insan. Hangi anne müdahale etmez ki? ama bazen iyi olsun diye yaptığımız her hareketin aslında karşımızdakinin hayatını nasıl etkileyeceğini bilemiyoruz. Bu kitapta bunu görüyorsunuz.

Geriye kalan iki kız kardeşten Deryada okumak için. İstanbul'a gidince  Dönüş Ayvalıkta yalnız kalır. Çocukluk arkadaşı aynı zamanda ilk aşkı Serdar da okumak için gitmiştir. Serdardan önceleri 1-2 mektup gelir ama sonra mektupların arkası kesilir. Ve Dönüş hiç arkadaşının kalmadığı Ayvalıkta yalnızlığa gömülür.

Ailenin birde manevi oğlu Mesut vardır. Mesut aklı ve bedeni gelişmeyi bırakmış, evin babası Sadık Bey ile tanışana kadar da mutsuz olan bir çocukken, müdür babasını çok sevmiş ve aileden biri olmuştur. Kitaptaki deyimle ''meleklerin kitabını sağ taraftan uzatacağı günahsız'' bir insandır. Kitabı okuyup Mesut'u sevmemek mümkün değil.

Kızların evlenmesiyle kitaba sonradan dahil olan damatlar da var tabi. Bir de iki ölüm sahnesi var ki kitapta çok içimi acıttı. Hele anlatılan ilk ölüm sahnesi. Gerçek anlamda yaşamışsın hissiyle anlatılmış.

İyi örülmüş güzel bir roman.Kitabın sonunda ise Unutursun kitabında ki iki karakterle karşılaşıyorsunuz. Beklemediğim bir detaydı. Güzel olmuş.
Ayrıca kitabın sonunda başka bir  detay daha verilince,kitabın  devam kitabı gelecek gibi geldi bana bakalım bekleyip göreceğiz.

Bu kitabı, bu kız kardeşleri acıları birlikte göğüsleyişlerini sevdim. Benden olmayana benden miş gibi davranmalarını sevdim. Sevgiyi sevdim. Karakterlere gelince Kartal en etkileyici karakter olmuş. Bunun yanında en çok  Sadık Beyi ,Türkan'ı ve Mesut'u sevdim ben.

Tavsiyemdir,iyi okumalar...





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...