Düğün organizasyonunuzu kendiniz mi yapacaksınız?

Düğün mevsimi geldi çattı. Düğününüz için muhtemelen artık bir mekanla anlaştınız.Gelelim organizasyon işine. Genelde mekanlar standart paket uygularlar. Mekan biraz daha lüksleşir  yada otel olursa organizasyon işini yapacak olan firmalar vardır ve onlardan yardım alırsınız.Bunlar için tabi masraflı olan bu dönemde ekstra bir bütçe ayırmanız gerekir. Eğer daha az bir bütçeyle paket içine dahil edilmiş bir organizasyon varsa onu kabul edin derim.
Tabi kabul etmek için içinize çok sinmesi yada  sizin müdahalenize açık olması gerekir.(Sizin müdahaleniz de de ekstra bir bütçe ayırmalısınız ama yarı yarıya diyelim.) Çünkü o gün hiçbir şey canınızı sıkmamalı,keyif almalı her şeyi kafanızda bitirmiş olmalısınız.

Eğer müdahaleye açık bir yer tercih ettinizse  ve bazı şeyleri değiştirmek istiyorsanız yada tüm organizasyonu siz yapacaksınız (ki ben tüm organizasyonumu kendim yaptım dillere de destan oldu) gelin tavsiyelerime göz atın;

  • Öncelikle sezonun renklerinden bahsedelim.Bu sene pembe,mor sarı-yeşil ve mavi en çok revaçta olan düğün konsept renkleri.
  • Konsepte başlamak için öncelikle bir renk seçmelisiniz . Yardımcı renklerle bunu tamamlayabilir yada tek renk kullanabilirsiniz. 
  • Bu renk tüm düğün organizasyonuna hakim olmalı sizin el çiçeğinize kadar.
  • Yardımcı olarak belirlenen 2 renk var. Gri (gümüş) ve beyaz (krem)
  • Masalardan başlamak gerekirse örtüyü beyaz dantel seçip ,ortada ki aksesuarlar yada supla kullanacaksanız supla da konsept renginize yer verebilirsiniz.
  • Konsept rengi seçilirken bir etkende konseptin kendisinin ne olacağıdır. Klasik ? Rustik,? Kır?Otel? Sahil ?(deniz kenarı)
  • Klasik düğünler için pembe-mor Rustik için mavi-yeşil sarı, Kır için ise her renk ,Deniz teması mavi yada marin uygun olacaktır. Oteli de klasik sınıflar içine alın derim. Ama hayalinizde bambaşka bir renk vardıysa varsın o olsun içinize sinmesi en önemli faktör çünkü.
  • Masaların ortası içinse şamdan,canlı çiçek bulunan alçak vazolar, fanus içinde balıklar yada sukulentler tercih edebilirsiniz. Canlı çiçek olmayacaksa bence çiçek şıkkı ertelenmeli.
  • Sandalyeler plastik olmamalı. Lake yada varsa daha iyisi tercih edilmeli. Şıklık ve rahatlık için sandalye tercihi çok önemli.Düğün mekanı seçerken bunu sunabilecek bir mekanla anlaşmalısınız. Sandalye arkasına renkli canlı çiçekler yada küçük çelenkler asılabilir. Masalarınıza renk getirmek için mekandan peçetelik isteyebilirsiniz.
  • Yada kendiniz yapabilirsiniz. Kendi aldığınız Konsept renginize uygun peçeteler  de iş görür.
  • Organizasyonu yapan mekan sahibi düğün menüsü hazırlıyorsa süper. Yoksa kendiniz tadımdan sonra belirlediğiniz menüyü bastırabilir yada kendiniz tasarlayıp basabilirsiniz.
  • Masalara kendinizi tanıtan esprili notlar yada iyi dilek kartları bırakabilirsiniz.
  • Tef gibi eğlenceliklerde çok işe yarıyor.
  • Şekerleme yada hediyelik hazırladıysanız yine masalara kişi başı bırakabilirsiniz.
  • Sukulentler ,aynalar,kar küreleri yada vakıf bağış magnetleri hediye için güzel alternatiflerdir.
  • Düğün bahçede yapılacaksa  aydınlatma çok önemli her yer eşit ve göz yormadan aydınlatılmalı.Otelde ve her masada avize olacaksa çiçek kaplı avizelerden yararlanabilirsiniz.
  • Müzik konusunda orkestra yada dj ile anlaşmış olsanız bile işin içine yarım saatte olsa davulu  dahil edin derim.İnanılmaz coşku veriyor. Tabi ki çalınacak şarkı listesini de vermiş olmalısınız.
  • Onun dışında girişiniz sırasında yerde meşale,nikah sırasında güvercinler yada balon uçurmak. yada dilek feneri yakmak. Arkanızda kalpten bir meşale yanması vs. gibi şeyler isterseniz genelde her yerde ekstraya dahil oluyor.Ama güzel oluyor.Yapmanızı öneririm. Aralarından en beğendiklerinizi seçip organizasyonunuza dahil edin.
  • Düğün öncesi mini yerleşim kokteyli ve sonrasında after parti çok eğlenceli olabiliyor.

Ben kendim için hep kır düğünü hayal etmiştim ve öyle de oldu.Hemde hem kır hem deniz kenarı düğünü oldu. İzmir Urla da bulunan Beygua restorantta düğünümüzü yaptık.

Mekan çok çok güzel olmasına rağmen organizasyon konusunda çok yaratıcı değillerdi. Ben biraz hayalci olduğum için her şey hayallerime uygun olsun istedim ve organizasyona katkıda bulundum.
Konsept rengim tabiki de ortancalarımın rengi olan çivit maviydi. (Saks mavi değil çivit mavi yani mavinin mora ,lilaya yakın tonu)
Masalar için Beygua'nın sunduğu dantel beyaz örtüleri kullandım. Sandalyeler lake olduğu için arkalarına biraz renk yeterliydi. Canlı çiçek sunsalardı tercih ederdim.Fakat olmadığı için beyaz dantel kurdele koymalarını istedim. Ve organze mavi şeritler alıp fiyonkların etrafından geçirdim.

Masanın ortasına büyük bir açılan şamdan yerleştirip ortalarına fanusta 1 beyaz bir siyah 2 japon balığı koydurdum. İnanın harika oldu. Supla tercih etmedim.Masalara fanusun içine konulan deniz kabuklarından serpiştirdik.
Evde keçeden ve organze kumaştan  melek kanatı şeklinde hazırlanan halka peçetelikler yaptık tam 200 tane. Her masaya aldığım mavi ve beyaz peçeteleri içine geçirip yerleşmesini sağladık.

Düğün menüsü hazırlanmayacağı için evimizde bulunan pc ve yazıcı yardımıyla hem düğün yemek menümü tasarladım hem de kına davetiyemi. Tabi baskısını da kendimiz yaptık. Ve her masaya 2 tane yerleştirdik. (yuvarlak masalar genelde 10 kişilik olur ve bizim 200 davetlimiz, dolayısı ile 20 masamız vardı.)
Ben eğlenceli bir düğün olması ve herkesin eşlik etmesini istediğim için masalara 2 tef bıraktım biri mavi ve biri beyaz renkti tabi ki. Düğün yemek menülerini de teflerin içine dik olarak yerleştirip masalara konulmasını sağladık.
Ayrıca masalara küçük beyaz keseler içine konulmuş melek mühürlü deniz kabuğu bohçaları koydurdum.Nikah şekeri yerine böyle bir şey yaptırmıştım.(şimdi olsa içine şeker koydururdum)

Aydınlatma işi tabi ki mekana aitti. Ama ben Yunan kültürüne hayran olduğum için bahçenin Yunan kültürlerindeki gibi görünmesini istedim. Çıplak ampuller ve beyaz balon (kağıttan) şeklinde ki aydınlatmalardan aldım(ikeadan) Ve asılmasını rica ettim.

Müzik olarak Beyguanın bize sunduğu Dj i tercih ettik. Çünkü orkestrası çok kötüydü ve başka orkestra getirmemize izin yoktu.(orkestra anlaşmaları yıllık yapılıyor) Bizde Dj den büyük kabinler getirmesini istedik. Ayrıca bir de davul ve darbuka geldi düğünün ortasında.Yarım saat bize eşlik etti.Müzik dinletimiz ve eğlencemiz harika oldu. Tabi ek bir ücretle.

Onun dışında yürüyüş yolumuza meşale koydurduk ve nikah sırasında güvercin uçurmuştuk. Birde arkamızda yanan kalp meşale vardı.
En sonunda ise ızgara sucuk eşliğinde canlı müzikler ve after parti yaptık. Her şey harikaydı.Rehber olması dileğimle...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...