Sultan ve Müneccimi- 2018 4.kitap

Sultan ve müneccimi kitabı ilk etapta bir roman gibi gelmişti bana. Ama alıp okumaya başladığımda gördüm ki bu bir rehber ve tarihi bilgiler içeren bir rehber. Sadece bu bile heyecanlanmanız için yeterli bence. Haa ama tabi astroloji,yıldız bilimi gibi konulara meraklıysanız.

Kitabın yazarı Hakan Kırkoğlu da 20 yıllık astrolog. Yazar üstelik 2. yüksek lisansını da kitabın da konusu olan 18. yy osmanlı tarihinde ilmi nücüm yani 18. yy Osmanlı da astroloji ve önemini anlatmış.Tabi aynı zamanda 3 padişahı ahkamlarıyla aydınlatan müneccim Fethiyeli Halil  Beyin hikayesi de var kitapta.





Kitapta beni en çok heyecanlandıran yazılan ahkamların  Padişahlara sunulması. Yani düşünsenize sadrazamın hayırlı mı olacağı? savaştan galip mi çıkılacağı? veliaht müjdesi gelecek mi? yeni cami, külliye yapımı için hangi gün seçilmeli gibi tüm sorulara cevap alınırmış müneccim başlarından. O belgelere dokunmak araştırmak bence çok değerli. Okurken de çok keyif aldım.

Kitap tam bir rehber olmuş.Yılbaşı kitap listemde de okumak için sabırsızlandığım kitaplar biri olarak yer vermiştim bu kitaba.
 Her sayfanın altında kaynak kısmına da yer vermiş yazar. Bununla beraber sonunda ek kısmı ve Fethiyeli Halil Efendinin terekesi yani mal varlığı yer alıyor. O da çok ilgimi çekti. Şimdi altınınız eviniz varsa vasiyet oluyor da, kitabı yada değerli bir kumaşın mal varlığı olarak açıklandığını hiç duymamıştım.Kitabın sonunda terekenin tamamını inceleyebilirsiniz.

Fakat şunu da söylemek isterim en arkada bulunan ek kısmı orjinali  gibi verildiği için arapça. Ve okuduğunuzu tahminlerle anlıyorsunuz. Keşke daha açıklamalı öz Türkçe hali de bulunsaydı kitapta.




Bu kitabın bana geniş bilgiler dışında bir faydası da içimdeki müneccimi dürtmesi oldu. Öyle ki bir zaman başladığım astroloji haritası çıkarma merakıma o zamanlar ki korkumdan dolayı yenik düşmüştüm. Şimdi heyecanla yeniden başlıyorum. Bakalım neler göreceğim.

Rehber kitapları seviyorsanız okuyun derim...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...