Düğün Hazırlık Mevsimi Geldi

Bu sene İzmir de neredeyse hiç kış yaşamadık. Hava hep bahar gibiydi. Fakat artık mart aynın ortası olunca dalların tomurcuklandığını,yeşillendiğini ,pembe beyaz çiçekler açtığını gördük ya... Gönlümüzün yaylarının gevşediği,içimizin pır pır ettiği , elimize kese kağıdı içinde tuzlanmış çağlaları alıp kıtır kıtır yediğimiz en sevdiğim zamana geldik.

Baharda ıslatılıp tuzlanmış çağla yemezsem o bahar bana gelmemiştir henüz. Hemen arkasından yeşil can erik ve de hıdırellez...Cemreler mi? onlar çoktan düştü. Geçen hafta suya düşmüş sonuncusu. Yani anlayacağınız dostlar bahar geldi...

Bahar gelince gönül yayları gevşediğinden midir bilinmez ,düğün ,nişan mevsimi de gelmiş demektir. Bakalım bizim aileyi de bir düğün bekliyor bu yaz...

Düğün demişken; eğer sizi de bekleyen bir düğün varsa gelin tavsiyelerime göz atın bakalım;

Her tasarım kendine özeldir. Her düğün de öyle!!!


  • Öncelikle yazları düğün salonları çok yoğun olduğundan hele ki düğünü  hafta sonu planlıyorsanız (cumada hafta sonu sayılıyor) 8 ay kala bence araştırmanızı yapıp düğün mekanını belirlemiş olun.
  • Düğün mekanı seçerken asıl önemli olan fiyatın için nelerin dahil edildiğidir. (organizasyon,fotoğraf ,pasta,yemek)
  • Organizasyonu kendi üstlenen bir düğün mekanı her zaman daha cezbedici,ekonomik ve kolaydır. Ama sizin müdahalenize açık olması önemlidir. 
  • Genelde düğün mekanlarının klasik yapılan organizasyonları vardır. Yani siz gösterilen renkler arasından bir renk belirlersiniz sadece. Onlarda masa ve sandalye giydirmelerini  ve çiçekle süslenecek yerler varsa bu renk doğrultusunda standart bir süsleme yaparlar. Masa ortası için size ya şamdan ya çiçek seçeneği sunarlar. Onun dışında görsel olarak çok fazla detay sunmazlar.ama ekstra bir bütçeyle sizin için organizasyon yaparlarsa o zaman bir çok şey sunacaklar ve hayalinizi dinleyip ona göre organizasyon yapacaklardır.(sandalyeleriniz plastik değil muhakkak lake olsun)
  • Düğün mekanlarında müzik fiyata dahil olmaz ancak dahilse o orkestradan çok bir şey beklemeyin.Beklentinizi kesinlikle karşılamayacaktır. Ancak orkestra yerine dj varsa işi kurtarabilirsiniz çünkü istediğiniz listeyi verip çalmasını sağlayabilirsiniz.Ekstra verip orkestra ayarlamak 5000 tl den başlar. Buda bira şans işidir. Dj için ekstra 1000-1500 tl ayırırsanız size yardımcı olacaktır. Daha nostaljik bir düğün hayal ettiyseniz saz heyeti getirtebilirsiniz. Oda tahmini 3000 tl den başlar.
  • Fotoğraf işine gelince genelde mekanlar video çekimi ve 60 yada 120 adet fotoğraf dahil fiyat verirler. Kalan fotoğraflar için belli bir fiyat üzerinden size satış yaparlar. Bu genelde yeterli olur. Tabi fotoğrafçıyla düğün günü tanışırsanız işiniz zor. Fotoğrafçıyla önceden tanışmalı profesyonelliğini görmelisiniz.Yaptığı çalışmalara bakıp özellikle atlanmaması gereken anlar için bilgilendirmelisiniz. Baktınız iyi bir fotoğrafçı değil,dışarıdan anlaşmalı olduğunuz birini muhakkak dahil edin yoksa sonra çok üzülürsünüz.
  • Düğün çekimi varsa düğün klibi yada back stage ve albümünüzü  yapacak fotoğrafçının aynı kişi olması da iyi iş çıkarmasını sağlar.Hemde daha iyi fiyat verir. Düğün fotoğraflarınızı da daha ucuza satın almış olursunuz.
  • Gelelim pasta işine yine mekanlar pasta içinde fiyat verir. Ama lezzetli olmaz.Yemekli organizasyonlarda ise ücretsiz olarak ya pastayı ya meyveyi karşılarlar. Hepsini bir arada isterseniz ekstraya tabidir. Pastayı dışarıdan getirecekseniz iyi bir pasta hane fiyatı 3000 tl den başlar. Bırakın pastayı onlar karşılasın.Görüntü sonuçta maket olacak. Ama bu bütçe beni yıkmaz derseniz maket hiç kullanmayıp direk pastayı sahneye taşıtın hemde tadına doyun. 
  • Organizasyon yemekli ise menüyü tadarak seçin ve mekanın yaptığı bir düğün organizasyonunu muhakkak izleyin.
  • Yaşanacak aksaklıklar,temizlik,servisi kaç kişinin yapacağı,yapan kişiler gibi konular ile ilgili muhakkak mekan sahibiyle görüşün. Pis bir tuvalet o gün canınızı çok sıkabilir.
  • Düğünde alkol olacaksa ekstra verilip verilmeyeceği ile ilgili muhakkak konuşulmalı.Bazen yemek fiyatına alkol dahil olmuyor. O zaman daha pahalıya çıkıyorsunuz.
  • Yemekli bir düğün olacaksa yer ve oturma düzenini muhakkak siz yapın en çok kavga bu konuda çıkacak emin olun.
  • Çalacak tüm şarkı listesini ve tarzını muhakkak belirleyin. İlk dans,nikah,pasta ,giriş şarkıları önemli.
  • Takı merasimi olacak mı? masalar mı gezilecek? yoksa sandık mı koyulacak? buda önemli bir detay. (masa gezin derim ama 1-1,5 saatinizi buna ayıracaksınız) Masa gezdiğinizde tüm dilekleri birebir kabul ediyorsunuz,teşekkür ediyorsunuz bence güzel bir enerji.
  • Gelinlik hazır alınacaksa 2 ay önceden; dikilecekse 3 ay önce almış olun tabi ayakkabınızı da.
  • Kuaförle anlaşın. Makyaj,saç,kaç kişi gideceksiniz. Prova isteyin.ve güvendiğiniz bir kuaförü tercih edin.
  • El çiçeğiniz canlı olacaksa 1 ay önceden sipariş verin.Bazen istediğiniz çiçeğin mevsimi olmayabiliyor ve dışarıdan getirtiyorlar.
  • Davetiye ,hediyelik,şekerleme siparişlerinizi 2 ay önceden sipariş etmiş olun. 15 gün kala da teslim alın.
  • Düğün sonrası After Party olacak mı? olacaksa detay ve ikramlar mekana söylendi mi? düğün mekanı ile aynı yerde mi olacak? başka bir yere mi geçilecek? araç organizasyonu yapıldı mı?
  • Organizasyonu siz yapacaksanız tüm malzemeler 2 ay öncesinden hazır olsun.
  • Düğüne 1 ay kala ev ile ilgili tüm hazırlıklarınız bitmiş sadece yerleşim kalmış olsun.
  • Balayı için yer belirlenmiş rezervasyon yapılmış olsun. 2 gün dinlenip sonra balayına gidin derim. Birde zaten yorgun olacağınız için tur değilde ,sakin kalacağınız bir plan yapın derim.
  • Tüm detaylara dikkat edin ama hayatınızın en stresli bu günlerinin tadını çıkarmayı unutmayın.
Detayları tek tek yazacağım bunlar genel hazırlık aşamaları.Hadi kolay gelsin 💓

resim için;https://tr.depositphotos.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoşgeldin 34 yaşım...

Grinin Elli Tonu ve serisi -Fifty Shades of Grey

Ederlezi...